Storskogen offentliggör resultatet av det partiella återköpserbjudandet

Storskogen Group AB (publ) (”Storskogen”) offentliggör resultatet av det partiella återköpserbjudandet (”Återköpserbjudandet”) till innehavarna av Storskogens utestående obligationer om 1,75 miljarder kronor med förfall i december 2025 (”Obligationerna”)1, som Storskogen offentliggjorde den 24 september 2024. Återköpserbjudandet löpte ut kl. 12.00 CEST den 27 september 2024 och genomfördes i enlighet med villkoren i återköpsdokumentet daterat den 24 september 2024 (”Återköpsdokumentet”).

Återköp av Obligationer om ett sammanlagt nominellt belopp om 910 miljoner kronor har begärts av investerare varav samtliga återköp har accepterats av Storskogen.

Storskogen avser att fullfölja Återköpserbjudandet i enlighet med Återköpsdokumentet och priset för Obligationerna i Återköpserbjudandet uppgår till 101,00 procent av nominellt belopp. Storskogen kommer även att erlägga upplupen och obetald ränta från, men exklusive, föregående ränteförfallodag till, och inklusive, likviddagen för Återköpserbjudandet. Likviddagen för Återköperbjudandet förväntas inträffa den 3 oktober 2024, det vill säga samma dag som likviddagen för Storskogens emission av nya obligationer om 1,25 miljarder kronor som offentliggjordes av Storskogen den 26 september 2024.

Danske Bank, DNB Markets, Nordea, SEB och Swedbank har agerat dealer managers i samband med Återköpserbjudandet.

1 Totalt utestående belopp uppgår till 3 miljarder kronor, varav Storskogen sedan tidigare har köpt och innehar obligationer om 1,25 miljarder kronor på egen bok.

För medieförfrågningar, vänligen kontakta: