Svensk FöretagsFörmedling expanderar i Norden

Report this content

Nu inleder Svensk FöretagsFörmedling ett nordiskt samarbete med Virksomhedsbørsen AS i Danmark och Connecto Bedriftsmegling AS i Norge. Detta som ett led i att bredda sitt erbjudande och stärka sin position på den nordiska marknaden.

Sedan starten 1979 har Svensk FöretagsFörmedling medverkat i 4000 företagsöverlåtelser och framgångsrikt hittat rätt säljare och köpare inom segmentet små och mellanstora företag. Nu satsar bolaget framåt och etablerar partnersamarbeten i både Norge och Danmark.

Krav på effektiviseringar driver konsolideringsvågen och Svensk FöretagsFörmedling märker en en stark positiv trend. Under året har företaget medverkat i ett antal stora transaktioner, bla Olofsson & Hansson som köptes av Midroc, Addtec köpte Active Care samt bolaget Kranpunkten som köpte Mr Bygg.

Med en prognos på 5-10 procent tillväxt på helåret 2013, ett flertal nyanställningar och en nordisk expansion skapas möjligheter att hantera ett större antal transaktioner, både nationellt och nordiskt.

– Svensk FöretagsFörmedling har från tid till annan genomfört internationella transaktioner. Med ett nytt och starkt skandinaviskt nätverk skall vi ge våra kunder ännu bättre möjligheter att finna köpare till sina företag. Med samarbetspartners i Norge och Danmark stärker vi vår position, säger Kenneth Bengtsson, ordförande i Svensk FöretagsFörmedling

Partner i Danmark är Danska Virksomhedsbørsen som sedan 1997 genomfört 100-tals transaktioner, med kontor i Frederica, Glostrup och Sønderborg. I Norge heter partnern Connecto Bedriftsmegling och har sedan starten för 10 år sedan haft 100 uppdrag.

För mer information vänligen kontakta:
Kenneth Bengtsson, ordförande i Svensk FöretagsFörmedling, mobil +46 708 22 02 35
Ole Pedersen, daglig leder Virksomhetsbørsen, mobil +45 233 20 616
Micke Bernakiewicz, daglig leder Connecto Bedriftsmegling, mobil +47 913 47 101

Om Svensk FöretagsFörmedling
Svensk FöretagsFörmedling är ledande på företagsöverlåtelser i Sverige och Norden. Svensk FöretagsFörmedling är en rikstäckande och oberoende affärspartner som främst genomför företagsöverlåtelser, men förmedlar även kommersiella fastigheter och fungerar som partner och rådgivare i samband med kapitalanskaffning, börsintroduktion, företagsexpansion och generationsskifte. Svensk Företagsförmedling grundades 1979 och finns representerade på 30 orter i Sverige.

Taggar: