Semrush samarbetar med Storyblok för bättre optimerat innehåll

Report this content

Ny integration mellan sökoptimering och innehållshantering gör det möjligt för marknadsförare att få kontroll över SEO redan när innehållet skapas.

Storyblok, kategoriledaren för innehållshanteringssystem (CMS), har inlett samarbete med Semrush, den ledande SaaS-plattformen för att öka synligheten för digitalt innehåll. De har tillsammans tagit fram en integrerad lösning som hjälper företag och varumärken att skapa effektivare kampanjer genom innehåll som skräddarsys för varje ämne och marknad.

Storybloks tekniksamarbete med Semrush har resulterat i en enkel och användarvänlig SEO-lösning som är helt integrerad i Storyblok. Den gör det möjligt att söka efter de mest populära sökorden, baserat på den aktuella kampanj som ska genomföras. Lösningen är byggd för att spara tid genom att få kontroll över sökoptimeringen i marknadskampanjer redan under arbetet med att skapa innehåll.

– Vår nya gemensamma lösning hjälper Storyblok-användare att bättre optimera sitt innehåll genom Semrushs globala sökordsdatabas. Vi är glada över samarbetet med Storyblok och att erbjuda deras användare ännu större värde genom möjligheten att anpassa innehållet efter ämne och marknad, säger James Rineer, Partnership Development Manager på Semrush.

– Samarbetet med Semrush betyder att vi kan driva gemensam innovation och möjliggöra bättre resultat för kunderna. Den nya integrationen ger våra användare tillgång till Semrushs kraftfulla verktyg för SEO och innehållsmarknadsföring. Det är en lättaktiverad lösning för marknadsförare som vill ha fullständig kontroll över sina kampanjer och optimera sin digitala närvaro för att driva trafik, säger Barry D'Arcy, partnerchef på Storyblok .

Semrush ingår i Storyblok Technology Ecosystem, som omfattar en rad innovativa lösningar från partners som BigCommerce, Netlify och Cloudinary. Storyblok tillhandahåller integrationer som gör det möjligt att bygga effektiva digitala upplevelser för alla kanaler. Storybloks kunder har skapat över 150 000 projekt under de senaste åren.

Mer om samarbetet mellan Storyblok och Semrush finns på företagens egna sajter.

• Se Storybloks presskit: https://www.storyblok.com/press

• Läs fallstudier: https://www.storyblok.com/case-studies

• Lär dig mer om Storyblok: https://www.storyblok.com

Om Storyblok
Storyblok, ledande inom kategorin Content Management System (CMS), ger både utvecklare och marknadsföringsteam en möjlighet att skapa bättre innehållsupplevelser i alla digitala kanaler.

Marknadsföringsteam kan skapa och skala innehållsupplevelser självständigt med hjälp av ett visuellt redigeringsgränssnitt, samarbetsverktyg och anpassade arbetsflöden för publicering. Dessutom kan företag förbättra digitala upplevelser överallt med klassledande prestanda, personalisering och optimerad omnichannel-storytelling.

Ledande varumärken som Adidas, T-Mobile, Oatly, Deliveroo och fler än 150 000 andra utvecklare och marknadsförare använder Storyblok för att skapa bättre innehållsupplevelser som är snabbare, säkrare och utformade för att kunna skalas.

Läs mer om varför Storyblok utsågs till bästa CMS av G2 på  www.Storyblok.com och följ Storyblok på LinkedIn och Twitter.

Svensk presskontakt: Fredrik Pallin, fredrik@digitalPR.dk, 0708-114115

Om Semrush

Semrush is a leading online visibility management SaaS platform that enables businesses globally to run search engine optimization, pay-per-click, content, social media and competitive research campaigns and get measurable results from online marketing. Semrush offers insights and solutions for companies to build, manage, and measure campaigns across various marketing channels. Semrush, with over 100,000 paying customers, is headquartered in Boston and has offices in Philadelphia, Trevose, Austin, Dallas, Amsterdam, Barcelona, Belgrade, Berlin, Limassol, Prague, Warsaw, and Yerevan. For more information, visit www.semrush.com.