• Storytel/

Johan Ståhle och Mark Pasternak utsedda till CPO och CTO – blir medlemmar i Storytel ABs ledningsgrupp

Storytel AB (publ.) utser sin nuvarande teknikchef, Mark Pasternak, till Chief Technology Officer, och sin produktchef Johan Ståhle till Chief Product Officer. De nya rollerna ersätter befattningen Chief Development Officer i Storytel AB:s ledningsgrupp.

Mark Pasternak och Johan Ståhle är från och med idag ordinarie medlemmar i Storytel AB:s ledningsgrupp i rollerna som Chief Technology Officer (CTO) och Chief Product Officer (CPO). CTO- och CPO-rollerna ersätter positionen tillförordnad Chief Development Officer (CDO), som sedan augusti 2021 tillfälligt innehafts av VD Jonas Tellander.

– Jag är glad att hälsa Mark och Johan välkomna till Storytels ledningsgrupp. Storytel står inför en spännande resa med starka tillväxtambitioner under de kommande åren, och  jag är ser verkligen fram mot att se deras skarpsinne och känsla för produkt- och teknikutveckling ta Storytels ledande användarupplevelse och kundengagemang till ännu högre nivåer, säger Jonas Tellander, grundare och VD för Storytel.

Mark Pasternak har mer än 20 års erfarenhet i techbranschen. Han har haft ledande  roller inom flera nordiska tech- och medieföretag, bland annat i rollen som Director of Engineering på Schibsted Media Group och på Epidemic Sound.

Johan Ståhle kommer från en entreprenöriell bakgrund där han lett produktutveckling och drivit digital tillväxt inom sektorerna fintech och management consulting. Johan är medgrundare och tidigare Chief Product Officer för det nordiska fintechbolaget Dreams och har också varit Expert Engagement Manager på McKinsey.

FNCA Sweden AB är bolagets certified adviser. FNCA kan nås på info@fnca.se samt 08-528 00 399.

För mer information, vänligen kontakta:

Dan Panas, Head of Global Communications & PR
Email: dan.panas@storytel.com

Storytel är en av världens största abonnerade streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker, och erbjuder lyssning och läsning av mer än 700 000 titlar i tjänsten globalt. Vår vision är att göra världen till en mer empatisk och kreativ plats, genom fantastiska berättelser som kan delas och uppskattas av vem som helst, var som helst och när som helst. Storytels streamingverksamhet verkar under varumärkena Storytel och Mofibo. Storytels förlagsverksamhet består av ljudboksförlaget StorySide, samt välkända nordiska förlag som Norstedts Förlagsgrupp, People´s och Gummerus. Storytel finns idag på 25 marknader och har sitt huvudkontor i Stockholm.