Malin Lindborn utsedd till kommunikationschef på Storytel

Storytel AB har utsett Malin Lindborn till ny kommunikationschef på Storytel för att driva företagets samlade strategi för kommunikation och intressentengagemang. Malin kommer senast från en roll som PR Director Nordics på Netflix.

Malin Lindborn har över 20 års erfarenhet från PR och kommunikation. Hon har haft flera ledande roller i underhållnings- och streamingbranschen, senast som PR Director Nordics på Netflix där hon ledde PR- och kommunikationsfunktionen för regionen under flera år, med bas i både Amsterdam och Stockholm. Dessförinnan arbetade hon under 11 år på TV4.

– Vi är mycket glada över att välkomna Malin till Storytel. Hennes gedigna erfarenhet från underhållnings- och streamingbranschen kommer att vara mycket värdefull för Storytel när vi fortsätter att genomföra vår strategi för lönsam tillväxt. Med Malin i teamet ser vi fram emot att fortsätta stärka Storytels position som en av världens största streamingtjänster för ljudböcker, säger Johannes Larcher, vd på Storytel.

Som kommunikationschef kommer Malin att rapportera till vd Johannes Larcher och leda Storytels funktion för företagskommunikation, medierelationer och internkommunikation. Ett viktigt fokus kommer att ligga på att utveckla kommunikationsstrategin för Storytels kärnmarknader samt marknader med hög potential.

– Jag har följt Storytel under en lång tid och sett hur företaget har byggt en ledande marknadsposition med en unik kombination av innehåll, förlagsverksamhet och streaming. Det är en spännande tid att kliva in i min nya roll och få vara en del av den fortsatta utvecklingen av företaget och ljudboksmarknaden i stort. Jag ser verkligen fram emot att ingå i det ambitiösa och kreativa Storytel-teamet, säger Malin Lindborn.

Malin tillträder sin nya roll den 28 augusti.

FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Storytel Group
Email: storytel@kekstcnc.com

Storytel är en av världens största streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker och har fler än en miljon titlar i tjänsten globalt. Vår vision är att göra världen till en mer empatisk och kreativ plats, genom fantastiska berättelser som kan delas och uppskattas av vem som helst, var som helst och när som helst. Streamingverksamheten inom Storytel Group sker under varumärkena Storytel, Mofibo och Audiobooks.com. Förlagsverksamheten sköts av Storytel Books, samt av ljudboksförlaget StorySide. Storytel Group finns på över 25 marknader. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Sverige.