Storytel öppnar kontor i Bangkok, Thailand

Som ett led i Storytels fortsatta och uttalade internationella expansion öppnas ett kontor i Bangkok, Thailand, med en intention att framöver fungera som ett centralt kontor för regionen, för Storytels initiala inträde i Asien. Personal från Storytels expansionsteam kommer att vara stationerad på kontoret i Bangkok under de första månaderna.

“Vi ser den asiatiska regionen som väldigt intressant ur flera aspekter. Dels ligger man i många länder långt fram i den tekniska utvecklingen kring mobiltjänster med olika betalningslösningar samt konsumentbeteenden som vi vill lära oss mer om. Dels är den potentiella ljudboksmarknaden stor och i de flesta länder långt ifrån utvecklad”, säger Stefan Tegenfalk, Head of expansion på Storytel.

Storytel är också en av sponsorerna kring 50 års firandet av Singapore Book Publishers Association (SBPA) conference 21-23 september 2018.

Jonas Tellander, CEO: +46 70 261 61 36

Stefan Tegenfalk, Head of Expansion: +46 70 383 96 01

Storytelkoncernen består av två affärsområden, Streaming och Publishing. Inom affärsområdet Streaming erbjuds en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärkena Storytel och Mofibo, i dagsläget i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Nederländerna, Polen, Ryssland, Spanien, Indien, Förenade Arabemiraten, Turkiet och Italien. I affärsområdet Streaming ingår även ljudboksutgivning och Storytel Original som framförallt bedrivs i ljudboksförlaget Storyside. Inom affärsområdet Publishing finns bokförlagen Norstedts, Massolit, Kontentan, Telegram, danska People´s Press, Storytel Publishing, Rabén & Sjögren och B.Wahlströms samt Norstedts Kartor.

"Storytel är norra Europas största streamingtjänst för ljudböcker och e-böcker, med mer än 300 000 titlar i tjänsten globalt. Vår vision är att göra världen till en mer empatisk plats, genom fantastiska berättelser som kan delas och uppskattas av vem som helst, var som helst och när som helst. Storytel erbjuder både en digital distributionslösning och förlagsverksamhet. Streamingverksamheten är en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärkena Storytel och Mofibo. Förlagsverksamheten består av Norstedts, Massolit, StorySide, Printz Publishing, People´s Press, Rabén & Sjögren, B. Wahlströms och Norstedts kartor. Ztory - en streamingtjänst för tidningar och magasin, blev en del av Storytel i januari 2019. Storytel finns idag på 17 marknader och har sitt huvudkontor i Stockholm."