Storytel utnämner Carolina Corsello till Senior Vice President Data and Insights

Storytel meddelade idag att Carolina Corsello har utsetts till Senior Vice President Data and Insights på bolaget. Carolina kommer från den franska musikströmningstjänsten Deezer där hon ledde deras data-, research och insightsteam under fem år som VP för Data Analytics och Insights.

Carolina Corsello har en gedigen bakgrund av att bygga och utveckla globala data- och analysteam inom streamingbranschen. Hon började på den franska musikströmningstjänsten Deezer i 2016 där hennes senaste roll var VP of Data Analytics and Insights. Innan Deezer arbetade Carolina som varumärkes- och kommunikationsrådgivare för Kinnevik, samt som Head of Corporate Communication på Millicom.

"Jag är glad att välkomna Carolina till Storytels ledningsgrupp. Carolina är en erfaren ledare med en stark meritlista från audiostreamingbranschen och kommer att spela en avgörande roll för att driva bolaget till nya höjder inom dataanalys. Jag ser fram emot att ta vår analytiska förmåga till nästa nivå med Carolina i teamet, säger Johannes Larcher, VD på Storytel.

På Storytel kommer Carolina att bygga och utveckla ett globalt data- och analysteam. Hennes huvudfokus kommer att vara att hjälpa de tekniska och kommersiella områdena att driva affärstillväxt, förbättra användarupplevelsen och upprätthålla en konkurrensfördel för Storytel genom dataanalys.

"Att data är en nyckelkomponent för att maximera magin med storytelling är något som jag har upplevt genom hela min karriär. Jag är väldigt glad över att ta mig an denna nya roll på ett företag som leder och förnyar branschen - och att få göra det tillsammans med begåvade personer som delar samma vision", säger Carolina Corsello.

FNCA Sweden AB is the Company’s Certified Adviser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Malin Lindborn, Head of Communications, Storytel Group
Email: malin.lindborn@storytel.com

Storytel är en av världens största streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker och har fler än en miljon titlar i tjänsten globalt. Vår vision är att göra världen till en mer empatisk och kreativ plats, genom fantastiska berättelser som kan delas och uppskattas av vem som helst, var som helst och när som helst. Streamingverksamheten inom Storytel Group sker under varumärkena Storytel, Mofibo och Audiobooks.com. Förlagsverksamheten sköts av Storytel Books, samt av ljudboksförlaget StorySide. Storytel Group finns på över 25 marknader. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Sverige.