Storytel utser Camilla Silfvenius till Global Head of Content Acquisition

Camilla Silfvenius tillträder den 1 mars 2021 en nyinrättad tjänst som Global Head of Content Acquisition på Storytel. I sin nya roll kommer hon vara central i företagets drivna och högkvalitativa innehållsutveckling, och i det fortsatta byggandet av Storytels ledande globala katalog. Camilla Silfvenius kommer närmast från rollen som Head of Content på Nextory. Hos Storytel kommer hon att rapportera till Helena Gustafsson, Chief Content Strategy Officer.

– Camilla är en stjärna på den kreativa och dynamiska innehållsmarknaden för ljud som utvecklas i rasande fart. Hennes breda erfarenhet från förlagsbranschen och hennes kvalitetskänsla och starka passion för alla delar av innehållsproduktionen, gör henne till det perfekta valet för att stärka Storytels innehållsteam och vårt mål att bygga och utveckla det attraktivaste innehållserbjudandet i världen, säger Helena Gustafsson, Chief Content Strategy Officer på Storytel.

Camilla Silfvenius har en grundmurad förlagsbakgrund med en bevisat kommersiell drivkraft och stor erfarenhet av både strategisk och operativ innehållsutveckling på den snabbt växande ljudboksmarknaden. Hon har tidigare bland annat haft roller som förläggare på ljudboksförlaget Earbooks, förlagschef på Massolit Förlagsgrupp, och kommer närmast från ljudbokstjänsten Nextory, där hon de senaste fem åren har haft rollen som Head of Content.

– Jag är otroligt tacksam för den fantastiskt lärorika och roliga resa som jag fått göra med Nextory i princip från starten. Men för min alldeles personliga utvecklingsresa är det här Storytel-uppdraget ett jobb jag inte kunde säga nej till. Jag brinner för starka berättelser,och att få vara delaktig i processen då spännande författarskap möter ljudformatet och når ut till nya publiker.  För mig finns ingen härligare och mer stimulerande utmaning, och jag ser verkligen fram emot att vara med och skapa de allra bästa läs- och lyssnarupplevelserna, säger Camilla Silfvenius.

Camilla Silfvenius börjar sin nya tjänst som Global Head of Content Acquisition på Storytel den 1 mars 2021.

FNCA Sweden AB är bolagets certified adviser. FNCA kan nås på info@fnca.se samt 08-528 00 399.

För mer information, vänligen kontakta:

Dan Panas, Head of Communications, Storytel AB: +46 70 186 52 90

Storytel är en av världens största abonnerade streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker, och erbjuder lyssning och läsning av mer än 500 000 titlar i tjänsten globalt. Vår vision är att göra världen till en mer empatisk och kreativ plats, genom fantastiska berättelser som kan delas och uppskattas av vem som helst, var som helst och när som helst. Storytels streamingverksamhet verkar under varumärkena Storytel och Mofibo. Storytels förlagsverksamhet består av ljudboksförlaget StorySide, samt välkända nordiska förlag som Norstedts Förlagsgrupp, People´s Press och Gummerus. Storytel finns idag på över 20 marknader och har sitt huvudkontor i Stockholm.