Storytel välkomnar Mattias Frithiof som Head of Investor Relations

Storytel AB välkomnar Mattias Frithiof som ny Head of Investor Relations för att driva företagets kommunikation med intressenter på finansmarknaden. Mattias kommer senast från rollen som Assistant Vice President och Analyst för Moody’s Investor Services.

Mattias Frithiof har 15 års erfarenhet från finansbranschen. Han har haft flera roller inom investor relations och kreditanalys, senast som Assistant Vice President och Analyst för Moody’s Investor Services, där han arbetade med kreditbetyg för nordiska och baltiska banker. Före sin roll på Moody’s arbetade Mattias många år med investor relations på Swedbank.

– Som ett välkänt varumärke och publikt företag attraherar Storytel stort intresse från en bred grupp av intressenter, också på finansmarknaden. Med sin starka finansiella och analytiska bakgrund bidrar Mattias med viktig kunskap, insikter och nya idéer till bolaget. Han kommer att spela en nyckelroll när vi fortsätter att utveckla vår dialog och våra relationer med investerare, analytiker och andra intressenter, säger Johannes Larcher, VD på Storytel.

Som Head of Investor Relations rapporterar Mattias till CFO Peter Messner. Han börjar sin nya roll i dag, den 22 augusti.

– Jag är hedrad att få ansluta till en marknadsledare som Storytel, vid denna spännande tidpunkt. Jag ser fram emot att bygga vidare våra relationer med investerare och andra intressenter på finansmarknaden, säger Mattias Frithiof.

FNCA Sweden AB is the Company’s Certified Adviser.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Storytel Group
Email: storytel@kekstcnc.com

Storytel är en av världens största streamingtjänster för ljudböcker och e-böcker och har fler än en miljon titlar i tjänsten globalt. Vår vision är att göra världen till en mer empatisk och kreativ plats, genom fantastiska berättelser som kan delas och uppskattas av vem som helst, var som helst och när som helst. Streamingverksamheten inom Storytel Group sker under varumärkena Storytel, Mofibo och Audiobooks.com. Förlagsverksamheten sköts av Storytel Books, samt av ljudboksförlaget StorySide. Storytel Group finns på över 25 marknader. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Sverige.