Sveriges realitysåpa i fjällmiljö – säsong 2 - I år i samarbete med Finest.se, Sveriges ledande nöjessajt

Report this content

Det är dags för c/o Stöten säsong två – Sveriges enda realitysåpa i fjällmiljö. Nytt för i år är samarbetet med våra allra största bloggare från Finest.se. Följ det sprakande mötet mellan Stureplan och Dalarna.  – Det kommer att bli en fullspäckad och spännande vinter, säger Nathalie Bemerholt, c/o Stötens nya redaktör.

Förra vintern lanserade skidorten Stöten i Sälen Sveriges första realitysåpa i fjällmiljö, kallad c/o Stöten.  På c/o Stöten fick skidanläggningens 200 anställda blogga om sina liv och sin vardag. Det blev allt från de snyggaste hoppen och bästa åken, till tidiga morgnar, kärlek, skratt och gråt.

Med c/o Stöten blev Stöten i Sälen Sveriges första stora företag att låta alla sina anställda blogga - på arbetstid!

Satsningen blev succé. Stöten blev en mer öppen, spännande och rolig arbetsplats samtidigt som skidanläggningens gäster fick en inblick i hur det är i Stöten. Vd för Stöten i Sälen, Jens P Stenseth, är förundrad över effekten.

-          c/o Stöten har gjort alla som jobbar i Stöten bättre informerade om vad som sker på jobbet. Behovet av att briefa varandra är inte lika stort som tidigare då vi via bloggen får inblick i vad alla gör, säger Jens P Stenseth.

Liksom förra året kickas c/o Stöten igång med att Linda Skugge och Skugge&co åker upp till Stöten i Sälen.

-          En blogg är ett perfekt verktyg för att lära känna varandra och skapa en öppnare miljö. Dessutom är det ett perfekt sätt att visa upp Stöten på. Ett win-win koncept, säger Linda Skugge på Skugge&co, Stötens pr-byrå.

Inför säsongen har en ny sociala medier-redaktör tillsatts, Nathalie Bemerholt. Nathalie har läst Business Management på Hyper Island och har den senaste tiden jobbat som webbskribent.

-          Det här ska bli grymt kul, det kommer att bli en fullspäckad vinter fylld av överraskningar, säger Nathalie Bemerholt.

Inom kort kommer säsongens alla bloggare att lanseras. Senare i vinter kommer c/o Stöten också att gästas av en rad bloggcelebriteter från Finest.se i Stockholm, en av Sveriges största och snabbast växande nöjessajter.

-          Det ska bli riktigt kul att ta Stureplans bloggelit upp till Stöten i Sälen, säger Alexander Erwik som är chefredaktör på Finest.se.

-          Det här är ett långsiktigt och nära samarbete. Dessutom älskar jag att åka skidor så jag ser verkligen fram emot att åka upp till Stöten i Sälen och dra igång samarbetet, fortsätter han.

För mer information kontakta:
Jens P Stenseth, vd för Stöten i Sälen: 070-592 26 78
Nathalie Bemerholt, c/o Stötens redaktör: 0735-34 36 41