Nindev bygger app åt Upphandlingsdagarna

Report this content

Upphandlingsdagarna den 30-31 januari är Sveriges största mötesplats för de som arbetar inom offentlig upphandling. Hexanova, arrangören bakom Upphandlingsdagarna, har nu valt att komplettera sitt årliga event med en app för iPhone och Android.

“En app ger oss en unik möjlighet att interagera med våra besökare direkt på sekunden, både inför, under och efter själva mässan” berättar Urban Nilsson, VD på Hexanova.

Mobilen är en naturlig del av många event idag och skapar ovärderlig interaktivitet och dialog med besökarna i realtid. Sedan länge har mobila enheter spelat en viktig roll i mässbesökarens upplevelse, kanske främst för dokumentation, men också som dörröppnare och kontaktskapare genom sociala medier.

“En mobiltelefon är ständigt närvarande hos en mässbesökare och det är kul när stora arrangörer som Hexanova inser värdet med ett mobilanpassat event” säger Björn Flintberg, VD på Nindev.

Nindev har producerat appen med hjälp av sin egenutvecklade plattform Nindev Mobile Event. Plattformen mobilanpassar events, mässor och större konferenser. Som en del av funktionaliteten återfinns bland annat seminariekatalog, karta, favoritmarkeringar och nyhetsflöde. Med mentometerfunktionen blir seminarier mer levande och i det integrerade Twitterflödet diskuterar mässbesökarna i realtid. Arrangörerna kan också skapa utvärderingsenkäter som besökarna fyller i direkt i sin telefon och får på så sätt all statistik digitalt.

Upphandlingsdagarna 2013 finns tillgänglig för både iOS och Android och kan laddas ner gratis från App Store samt Google Play