Nindev ingår samarbete med Mediaanalys

Report this content

Sökleverantören MediaAnalys och Nindev kan nu meddela att man ingått ett samarbete. MediaAnalys är en av Nordens största konsultföretag inom sökmarknadsföring, Nindev är ett av Sveriges snabbast växande företag inom app-utveckling, mobila webbsidor och mobilintegrerade affärssystem.

”Utvecklingen inom digital marknadsföring i allmänhet och mobilt sök i synnerhet går blixtrande fort. MediaAnalys kunder efterfrågar i allt större utsträckning mobila webbplatser, mobilapplikationer och mobilanpassade system. Vi är väldigt duktiga på sökmarknadsföring som är anpassad för mobila enheter, men några webb- eller app-producenter är vi inte. Våra kunder litar på att vi kan guida dem till en leverantör av detta som de kan lita på och som delar MediaAnalys värderingar i kundservice och kunskap. Detta har vi hittat hos Nindev”, berättar Simon Sandberg på MediaAnalys.

2013 kommer att bli året då fler personer använder mobila enheter än stationära enheter för att komma ut online. Sedan 2010 har mobila sökningar på google.se ökat med 400 %. Att ha en närvaro online som är anpassad för de mobila plattformarna blir viktigare och viktigare för företag och organisationer.

”På Nindev hjälper vi kunder att anpassa sin digitala närvaro till människors mobila beteenden. Vi skapar mobila produktlösningar som är prisvärda sätt att påbörja arbetet, och följer sedan kunden i den fortsatta utvecklingen och integrationen. För att kunna erbjuda kunderna en bra helhet söker vi alltid starka partners. Mediaanalys är en väletablerad och professionell partner inom SEO-området och det nära samarbetet kommer gynna både deras och våra kunder framöver”, säger Björn Flintberg VD och grundare på Nindev.

Genom Nindev får MediaAnalys kunder en etablerad kontakt till en leverantör av mobila applikationer som är professionell, pålitlig och som är funktion- och användarorienterad. Genom detta samarbete visar också MediaAnalys att man är fast besluten om att alltid kunna bistå sina kunder med de allra bästa förutsättningarna för att skapa fler affärsmöjligheter genom en god digital närvaro.