Strand Interconnect AB: Teracom väljer Strand som leverantör av förstudie för ny externwebb och intranät

Report this content

Teracom AB har beslutat att förnya både externwebb och intranät genom att införa en ny portalplattform. Genom plattformsbytet vill man öka kostnadseffektiviteten för support och underhåll, få bättre integrationsmöjligheter mot mail och dokumenthantering samt utöka funktionaliteten i den befintliga intranätslösningen.

Strand Interconnect har tack vare sin breda och djupa kompetens inom webblösningar och portaler, fått uppdraget att tillsammans med Teracom kartlägga verksamhetens behov. Resultatet kommer att vara en kravspecifikation som skall ligga till grund för den kommande upphandlingen. Uppdraget kommer att genomföras av två konsulter under sommaren och hösten 2007.

- Det här projektet ligger helt i linje med Strands nya strategi. Vi hjälper Teracom att nå ökad verksamhetsnytta och produktivitet med hjälp av att identifiera rätt ny portalteknik i enlighet med deras behov, säger Tomas Bovin, Regionchef Stockholm på Strand.