Strand Interconnects styrelse rekommenderar budet från Addnode samt offentliggör prognos för 2008

Report this content

Uttalande av styrelsen för Strand Interconnect AB (publ) med anledning av det offentliga budet från Addnode AB (publ).
Mot bakgrund av den strategi och de målsättningar som Addnode presenterat är det styrelsens uppfattning att ett samgående mellan bolagen skulle skapa en stark, konkurrenskraftig och stabil plattform för den fortsatta utvecklingen av Strands verksamhet.

Sammanfattning

- Addnode AB (publ) (”Addnode”) erbjuder aktieägarna i Strand Interconnect AB (publ) (”Strand”) en (1) aktie i Addnode för varje fullt antal 35 aktier i Strand (”Erbjudandet”).
- Värdet av Erbjudandet uppgår per 15 oktober till cirka 40 MSEK.
- Styrelsen i Strand rekommenderar enhälligt aktieägarna i Strand att acceptera Erbjudandet.

”Efter noggrann utvärdering av Erbjudandet och med beaktande av Strands olika framtida möjligheter, har styrelsen funnit att transaktionen är fördelaktig för våra aktieägare, kunder och medarbetare. Därför rekommenderar styrelsen enhälligt alla aktieägare att acceptera Erbjudandet. Ett samgående med Addnode kommer att ge Strand större möjligheter för ökad försäljning och lönsamhet samt att kunna erbjuda ett kompletterande tjänste- och produktutbud ”, säger Lars Harrysson, styrelseordförande i Strand.

”Jag är stolt över vad Strand med alla fantastiska medarbetare har åstadkommit och att detta har uppmärksammats av Addnode. Jag ser en betydande potential i att kunna sammanföra Strands kompetenser och ambitioner med Addnode vilket innebär spännande möjligheter för såväl våra medarbetare som våra kunder”, säger Philip Nestenborg, verkställande direktör i Strand.

Denna sammanfattning skall läsas tillsammans med hela texten i pressmeddelanden från Strand Interconnect och Addnode.

För mer information kontakta: