Heidrick & Struggles växer i Sverige

Heidrick & Struggles, ledande inom chefsrekrytering och ledarskapsrådgivning, väljer nu att expandera verksamheten i Sverige. Daniel Sjöström tillträder i juni 2024 och kommer att stödja bolag inom techsektorn med rekrytering av chefer och styrelsemedlemmar.

​​​​​​Det globala rådgivningsbolaget inom chefsrekrytering och ledarskap, Heidrick & Struggles, utökar och breddar sin verksamhet i Sverige. Daniel Sjöström ansluter i juni 2024 till det lokala teamet på Kungsgatan 6. Samtidigt breddar man erbjudandet med ännu ett verksamhetsområde – Global Technology & Services (GTS) – där firman har en ledande position internationellt.

– Tech utgör en av vår tids viktigaste områden, starkt präglat av innovation och ständig utveckling. För att nå framgång på marknaden är rätt ledarskap helt avgörande. Med Daniel Sjöströms gedigna erfarenhet, nätverk och expertis gläder vi oss åt att kunna bistå branschen i säkerställandet av just det, säger Patrik Hammar, Sverigechef på Heidrick & Struggles.

Daniel Sjöström kommer senast från ett annat globalt chefrekryteringsbolag där han rekryterat chefer och styrelsemedlemmar för ledande företag inom techsektorn, samt lett flera större transformationsprojekt och rekryterat techledare till ledande industri- och konsumentbolag. Utöver erfarenheten som rekryteringskonsult har Daniel även verkat som CHRO för e-commerce- och fintechbolaget Qliro Group.

Hos Heidrick & Struggles kommer Daniel Sjöström, inom ramen för Global Technology & Services, att bistå ledande storbolag såväl som scale-ups att bygga mer effektiva och mångfacetterade team. Med Daniel kompletteras nu bolagets nordiska närvaro inom Global Technology & Services, som sedan tidigare är del av verksamheten hos övriga lokala kontor i Danmark och Finland. Det är ett verksamhetsområde där Heidrick & Struggles har en ledande position globalt sett, med erfarenhet av tusentals chefsrekryteringar för flera av världens främsta bolag. Utöver rekryteringar bistår Heidrick & Struggles även med konsulttjänster inom allt från successionsplanering till frågor kring inkludering och mångfald.

– Det känns väldigt roligt att ansluta till Heidrick & Struggles. Deras Global Technology & Services är världsledande och har genom tidigare rekryteringar haft betydande inflytande på tech globalt, inte minst nu senast genom deras arbete inom AI. Jag ser mycket fram emot att bli del av denna organisation, säger Daniel Sjöström.

Heidrick & Struggles presskontakt
Susanna Östlund
+4676 800 1441

susanna@strandberghaage.se