Nya delägare och vd-byte hos StrandbergHaage

Karin Hårding tar över som vd för PR-byrån StrandbergHaage. Hon går även in som delägare i bolaget tillsammans med kollegan Peter Frantzell.

StrandbergHaage grundades 2006 och är en personlig och nyfiken byrå för samhällskommunikation i gränslandet mellan offentlig sektor och det privata näringslivet. Karin, som varit byråchef sedan 2022, tar nu över vd-rollen från Jan Borg som fortsätter som CFO och seniorkonsult för utvalda nyckelkunder. Peter Frantzell har varit på byrån sen 2009 och tar nu även rollen som Creative Director.

- Att välja att utöka delägarkretsen handlar om att strategiskt säkra byråns utveckling. Målet är att stärka vår position som kvalificerad PR-partner och fortsätta hjälpa våra kunder att navigera det kommunikativa landskapet både i kris och i framgång. Vi kan inte tänka oss ett bättre sätt att satsa på framtiden, säger Jan Borg.

Sedan 2018 är StrandbergHaage en del av det internationella PR-nätverket FleishmanHillard med kontor i över 30 länder vilket medfört ett stort antal globala kunder och gett möjligheter att erbjuda ytterligare expertis och stöd på fler marknader. Med mottot; Kunskap & kreativitet är StrandbergHaage en liten byrå med stora kunder.

- Det är ett otroligt fint förtroende att få att axla vd-rollen hos StrandbergHaage. Våra uppdragsgivare står inför en värld som är alltmer komplex. Tydlig och värdeskapande kommunikation behövs mer än någonsin. Jag ser fram emot, att tillsammans med byråns engagerade konsulter, hjälpa våra kunder växa och utvecklas i många år framöver, säger Karin Hårding, ny vd hos StrandbergHaage.

StrandbergHaages grundare, Pelle Strandberg, Sten Haage och Jan Borg, är alla fortfarande är aktiva i företaget. Bolaget är även majoritetsägare i analys- och kommunikationsbyrån Insight Intelligence.

För ytterligare information kontakta:

Karin Hårding, vd
Mail: karin@strandberghaage.se