Gasföretaget Strandmöllen fortsätter att expandera i Sverige

Report this content

Med en nybyggd luftgasfabrik, vars 33 meter höga kyltorn blir Ljungbys högsta punkt, fortsätter luftgasföretaget Strandmöllen sin expansion i Sverige.

Strandmöllen AB som grundades i Danmark för cirka 100 år sedan, finns sedan tiotalet år på den svenska marknaden med en distributionsanläggning i Ljungby. Företaget producerar luftgas som används inom till exempel vårdsektorn, verkstadsindustrin, livsmedelsindustrin och i laboratoriemiljöer.

Produktionen i den nya luftgasfabriken – en av få fabriker i sitt slag i Sydsverige – kommer att starta under våren.

Vi ser en fortsatt stor potential på den svenska marknaden. I takt med att den svenska konjunkturen ser ut att stärkas, vill vi vara med och få Sydsveriges näringsliv att växa, säger Strandmöllens VD Anders Granlund.

Med en komplett produktionsanläggning i Ljungby kommer verksamheten närmare våra svenska kunder. Nu kan vi erbjuda kortare transportvägar för leverans vilket innebär såväl miljömässiga som ekonomiska vinster, något som både vi och våra kunder välkomnar, fortsätter Strandmöllens VD Anders Granlund.

För mer information kontakta Strandmöllens VD Anders Granlund på 0372-155 10.

Strandmöllen AB producerar och säljer gaser för en rad olika användningsområden. Våra kunder finns bland annat inom vårdsektorn, livsmedelssektorn, laboratoriemiljöer och verkstadsindustrin. Den huvudsakliga råvaran till våra gaser är vanlig luft. Strandmöllen har totalt cirka 140 medarbetare i Sverige och Danmark. För mer information om oss och om processen för att tillverka luftgas besök gärna www.strandmollen.se.

Taggar: