Strategisk Holding har uppnått acceptansgrad överstigande 90 procent av aktierna och rösterna i Affärsstrategerna och förlänger anmälningsperioden

Report this content

• Strategisk Holding innehar genom tidigare innehav och inkomna accepter 1 500 000 aktier av serie A respektive 40 044 957 aktier av serie B motsvarande 90,0 procent av antalet aktier respektive 92,3 procent av rösterna i Affärsstrategerna. • Strategisk Holding innehar 97,7 procent av konvertiblerna i Affärsstrategerna. • Anmälningsperioden förlängs till och med den 22 januari 2010. • Sista dag för handel i Affärsstrategernas B-aktie är den 29 januari 2010. Strategisk Holding Sverige AB (publ) (”Strategisk Holding”) offentliggjorde den 1 oktober 2009 ett Erbjudande till aktieägarna av serie B och konvertibelinnehavarna i Affärsstrategerna AB (publ) (”Affärsstrategerna”) att förvärva samtliga utestående aktier av serie B och konvertibler i Affärsstrategerna (”Erbjudandet”). Strategisk Holding förlänger anmälningsperioden till och med den 22 januari 2010 klockan 17.00 för att ge aktieägare av serie B och konvertibelinnehavare i Affärsstrategerna som ännu inte har accepterat Erbjudandet möjlighet att lämna in sina aktier och konvertibler. Redovisning av likvid beräknas påbörjas den 14 januari 2010 för aktieägare och konvertibelinnehavare som lämnat in sina accepter senast den 8 januari 2010. För aktieägare och konvertibelinnehavare som accepterar Erbjudandet därefter och senast den 22 januari 2010 beräknas redovisning av likvid påbörjas den 28 januari 2010. Per den 8 januari 2010 har totalt 26 014 957 aktier lämnats in i Erbjudandet, motsvarande 56,4 procent av aktiekapitalet och 43,6 procent av rösterna. Genom tidigare innehav och inkomna accepter innehar Strategisk Holding 41 544 957 aktier i Affärsstrategerna, varav 1 500 000 aktier av serie A och 40 044 957 aktier av serie B. Totalt uppgår Strategisk Holdings innehav till 90,0 procent av aktierna och 92,3 procent av rösterna. Strategisk Holdings innehav av konvertibler uppgår till 97,7 procent. Strategisk Holding avser att efter förlängd anmälningsperiod påkalla tvångsinlösen av resterande aktier. NASDAQ OMX har godkänt Affärsstrategernas ansökan om avnotering av aktier av serie B. Sista dag för handel kommer att vara den 29 januari 2010. Strategisk Holding har hittills inte förvärvat aktier via marknaden, men förbehåller sig rätten att förvärva aktier i Affärsstrategerna via marknaden. För vidare information om Erbjudandet, se erbjudandehandling daterad den 4 november 2009.