Strategisk Holding Sverige AB förlänger anmälningsperiod för erbjudande till aktieägarna av serie B och konvertibelinnehavarna i Affärsstrategerna AB

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Australien, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Schweiz, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vars deltagande förutsätter ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

• Strategisk Holding innehar genom tidigare innehav, inkomna accepter och förbindelser om att acceptera Erbjudandet 1 500 000 aktier av serie A respektive 39 476 409 aktier av serie B motsvarande 88,8 procent av antalet aktier respektive 91,3 procent av rösterna i Affärsstrategerna. • Strategisk Holding innehar 96,9 procent av konvertiblerna i Affärsstrategerna. • Anmälningsperioden förlängs till och med den 8 januari 2010. • Strategisk Holding fullföljer Erbjudandet. Strategisk Holding Sverige AB (publ) (”Strategisk Holding”) offentliggjorde den 1 oktober 2009 ett Erbjudande till aktieägarna av serie B och konvertibelinnehavarna i Affärsstrategerna AB (publ) (”Affärsstrategerna”) att förvärva samtliga utestående aktier av serie B och konvertibler i Affärsstrategerna (”Erbjudandet”). Samtliga villkor för Erbjudandets fullföljande har uppfyllts. Strategisk Holding har beslutat att förklara Erbjudandet ovillkorat och fullföljer således Erbjudandet. Strategisk Holding förlänger anmälningsperioden till och med den 8 januari 2010 klockan 17.00 för att ge aktieägare av serie B och konvertibelinnehavare i Affärsstrategerna som ännu inte har accepterat Erbjudandet möjlighet att lämna in sina aktier och konvertibler. Redovisning av likvid beräknas påbörjas den 11 december 2009 för aktieägare och konvertibelinnehavare som lämnat in sina accepter senast den 7 december 2009. För aktieägare som accepterar Erbjudandet därefter och senast den 8 januari 2010 beräknas redovisning av likvid påbörjas den 14 januari 2010. Per den 7 december 2009 har 20 986 509 aktier lämnats in i Erbjudandet, motsvarande 45,5 procent av aktiekapitalet och 35,2 procent av rösterna. Vidare har ovillkorade skriftliga förbindelser om att acceptera erbjudandet uppgående till 4 459 900 aktier av serie B erhållits, vilka ej inkluderas i inkomna accepter ovan. Inga aktier har förvärvats utanför Erbjudandet. Genom tidigare innehav, inkomna accepter och förbindelser att acceptera Erbjudandet innehar Strategisk Holding 40 976 409 aktier i Affärsstrategerna, varav 1 500 000 aktier av serie A och 39 476 409 aktier av serie B. Totalt uppgår Strategisk Holdings innehav till 88,8 procent av rösterna och 91,3 procent av aktierna. Strategisk Holdings innehav av konvertibler uppgår till 96,9 procent. Strategisk Holding avser att efter förlängd anmälningsperiod, för det fall att acceptansgraden överstiger 90 procent av antalet aktier, påkalla tvångsinlösen av resterande aktier. Strategisk Holding har även för avsikt att verka för att avnotera aktierna i Affärsstrategerna från NASDAQ OMX. Strategisk Holding förbehåller sig rätten att förvärva aktier i Strategisk Holding över marknaden. För vidare information om Erbjudandet, se erbjudandehandling daterad den 4 november 2009. För ytterligare information, vänligen kontakta: Strategisk Holding Sverige AB: Claes-Göran Fridh 08-545 831 95 cgfridh@astrateg.se