Report this content

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, i eller till Amerikas Förenta Stater, Australien, Kanada eller Japan. Offentliggörande av prospekt avseende Straumann Holding AG:s erbjudande till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Biora AB (publ) Straumann Holding AG har upprättat prospekt avseende dess offentliga erbjudande till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Biora AB (publ), som offentliggjordes den 7 april 2003, ("Erbjudandet"). Från och med tisdagen den 29 april 2003 tillhandahålls prospektet hos Mangold Fondkommission AB, Östermalmsgatan 87 B, 114 59 Stockholm, telefon: 08- 454 96 50, fax: 08-454 96 51, samt hos Linklaters Advokatbyrå AB, Strandvägen 7A, 114 84 Stockholm. Anmälningsperioden för Erbjudandet löper från och med den 29 april 2003 till och med den 20 maj 2003. Prospektet kommer i samband med anmälningsperiodens början att distribueras till de per den 24 april 2003 direktregistrerade aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna. För ytterligare information kontakta: Straumann Holding AG Gilbert Achermann, VD Tel:(41) 61 965 11 11 Deutsche Bank AG London Mikael Mannik, Vice President Nordic Corporate Finance Tel:(44) 207 545 7261 The Offer is not being made, directly or indirectly, in or into the United States of America, Canada, Australia or Japan, and it may not be accepted in or from the United States, Australia, Canada or Japan. Copies of this press release and any related materials are not being and should not be mailed or otherwise distributed or sent in or into the United States of America, Canada, Australia or Japan. The Offer is furthermore not directed to persons whose participation in the offering requires that further offer documents are issued or that registration or other measures are taken, other than those required under Swedish law. No document relating to the Offer may be distributed in or into any country where such distribution or offering requires any of the aforementioned measures to be taken or would be in conflict with any law or regulation of such a country. In the event of such distribution or offering still being made, an acceptance form sent from such a country may be disregarded. - SLUT - ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030427BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030427BIT00020/wkr0002.pdf