DIINO ÖVERTRÄFFAR SINA MÅL

I samband med Novestras delårsrapport för det tredje kvartalet 2007 angavs en målsättning om att Novestras portföljbolag Diino AB skulle fördubbla antalet användare under årets sista månader och därmed nå 400 000 aktiverade konton per den 31 december 2007. Per den 8 januari 2008 hade Diino 640 000 registrerade användare fördelade huvudsakligen mellan USA, Mexico, Sverige, Kina och Indien.

Diino har även fått internationell uppmärksamhet under de senaste månaderna, vilket bidragit till den snabba ökningstakten. Diinos tjänst omnämndes bl a i The Times den 18 november 2007 tillsammans med online back-up tjänsterna .Mac (Apple) och SkyDrive (Microsoft).

”Vi är mycket nöjda med den nuvarande ökningstakten och att vår tjänst uppskattas av en sådan bred användarbas. Det är vår förhoppning att nå en miljon aktiverade konton under de närmaste månaderna.” säger Marcus Söderblom, styrelseordförande i Diino AB.

Diino (www.diino.com) är en enkel och säker Internetbaserad lagringstjänst för att spara och komma åt filer som bilder, musik och annan viktig digital information på nätet.

Novestra äger cirka 49 procent av kapitalet och rösterna i Diino AB.