Novestra: Diino levererar back-up tjänst i Danmark

ComX, en av Danmarks ledande bredbandsoperatörer lanserar ComX Backup. Systemet som ComX använder för ComX Backup är utvecklat av Novestras portföljbolag Diino AB. Tjänsten innebär att ComX kunder enkelt och snabbt kan lagra och säkerhetskopiera sina digitala filer till ett säkert lagringsutrymme på internet. ”Vi vill vara ledande när det gäller att leverera de senaste teknologierna för att förbättra och förändra vår vardag. ComX ska leva upp till framtidens krav på kommunikation och underhållning och vi måste ständigt försäkra våra kunder om att de får ekonomiskt fördelaktiga lösningar. Att nu även kunna erbjuda online backup och lagring är ytterligare ett steg i vår strävan att leverera en optimal helhetslösning till våra kunder, nu och i framtiden” säger Finn Helmer, ComX. ”Vi är glada att ComX med sina högt ställda krav på kvalitet valde oss som leverantör av systemen. Detta är ett viktigt genombrott för Diino på den danska marknaden och vi ser båda fram emot ett bra och lönsamt samarbete.” säger Jan Nilsson, VD på Diino. Novestra äger cirka 49 procent av kapital och röster i Diino.