Chandla väljer Streamify för Sveriges första kanal inom live shopping

Bolaget Chandla har, genom ett partneravtal, valt Streamify som exklusiv leverantör av sin lösning inom live video shopping. Syftet med partnerskapet är att leverera Sveriges första renodlade kanal för live video shopping, där Chandla säljer produkter inom flera områden med interaktiva sändningar med kampanjer och lanseringar.

Live video shopping fortsätter att visa upp en bredd i hur konceptet kan användas. Chandla positionerar sig som Sveriges liveshopping kanal och Streamify ser fram emot att förverkliga den visionen med hjälp av vår underliggande mjukvara. Den här sortens produktion har blivit enormt i Kina och vi är övertygade om att det kan bli lika stort även i Sverige, säger Johan Klitkou, vd Streamify.

Vi är oerhört glada att få komma igång med att lansera Chandla tillsammans med vår teknikpartner Streamify. Hos Streamify har vi hittat människor som är lika engagerade som vi vilket känns väldigt stimulerande. Med den här lanseringen av Sveriges live shopping-kanal närmar vi oss det vi ser i framförallt Kina just nu, där man förstått att en framgångsrik kundresa måste vara mer interaktiv. Lite som en fysisk butik fast i telefonen, avslutar Martin Wikman en av Chandlas grundare.