Första dag för handel i teckningsoptioner av serie 2023/2024 II

Streamify AB (publ) (”Streamify” eller ”Bolaget”) teckningsoptioner av serie 2023/2024 II kommer att tas upp till handel på Spotlight Stock Market den 22 november 2023. Teckningsoptionerna emitterades dels i samband med den riktade emissionen i oktober samt i den vederlagsfria överlåtelsen av teckningsoptioner som beslutades på extra bolagsstämma den 6 november 2023.

Teckningsoptionerna av serie 2023/2024 II kommer att handlas med ISIN-kod: SE0020999431 och med kortnamn: STREAM TO 4. Första dag för handel är den 22 november 2023 och handelsperioden löper till och med den 12 juni 2024.

Villkoren för teckningsoptioner av serie 2023/2024 II innebär att varje innehavd teckningsoption ger rätt att teckna en ny aktie i Streamify för 0,60 kr per aktie. Utnyttjande av teckningsoptioner för teckning av aktier ska ske under perioden 3 juni 2024 till och med 14 juni 2024.

Vid fullt utnyttjande av teckningsoptioner av serie 2023/2024 II kommer aktiekapitalet att öka med högst 784 239,860 SEK och antalet aktier kommer att öka med högst 5 059 612 aktier. Bolaget kan erhålla en emissionslikvid om maximalt 3 MSEK, före emissionskostnader, vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna. De totala emissionskostnaderna vid fullt utnyttjande uppskattas uppgå till cirka 0,1 MSEK.

I samband med transaktionen är Nordicap Corporate Finance AB finansiell rådgivare (www.nordicap.se), Markets & Corporate Law Nordic AB är legal rådgivare (www.mcl.law) och Aqurat Fondkommission AB agerar emissionsinstitut (www.aqurat.se).