Naturkompaniet väljer Streamify för live video shopping

Naturkompaniet har valt Streamify som leverantör av live video shopping. Det första live video shopping-eventet hålls den 17 februari och innebär att Naturkompaniet kommer nå ut till sina kunder på ett nytt sätt. Störst fokus kommer att vara på att skapa kunskapsbaserat innehåll som inspirerar men också utbildar kunder inom olika områden och aktiviteter kopplat till friluftsliv.

En av de allra viktigaste frågorna för oss på Naturkompaniet är att inspirera människor till att spendera tid i naturen. En nyckel i det är att dela med oss av vår erfarenhet, kunskap och passion för friluftsliv och därför är det just den biten vi kommer fokusera på i vårt samarbete med Streamify.  Vi ser mycket fram emot att kunna göra det live i interaktion med våra kunder, säger Sofie Saberski, marknadschef på Naturkompaniet.

Vi är väldigt glada över att Naturkompaniet väljer Streamify. Det skapar en bredd i vårt erbjudande och ger oss ytterligare en kund inom expertrådgivning. Vi ser fram emot att bistå bolaget i deras satsning på live video shopping, säger Johan Klitkou, vd Streamify.

Samarbetet gäller både i Sverige och i Norge och avtalslängden är på ett år respektive land. Avtalen kommer inte att ha betydande effekter på årsresultatet.