• Streamify/

Streamify: Sista dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 2023/2024 II (TO 4) är idag

Idag är sista dagen för handel av Streamify AB:s ("Streamify" eller "Bolaget") teckningsoptioner av serie TO 2023/2024 II (”TO 4”), som emitterades av både styrelsen, den 17 oktober 2023, och bolagsstämman, den 6 november 2023. Nyttjandeperioden avslutas den 14 juni 2024.

Investerare bör notera att teckningskursen är väsentligt högre än Bolagets aktuella aktiekurs.

Varje teckningsoption av serie TO 4 berättigar till teckning av en (1) ny aktie i Streamify under nyttjandeperioden som pågår från och med den 3 juni 2024 till och med den 14 juni 2024. Teckningskursen för TO 4 har fastställts till 0,60 SEK per nytecknad aktie i enlighet med villkoren för teckningsoptionerna som har varit föremål för omräkning med anledning av den nyligen genomförda företrädesemissionen. Memorandum och fullständiga villkor för teckningsoptioner av serie TO 4 finns tillgängliga på Bolagets hemsida.

För att teckningsoptioner inte ska förfalla värdelösa krävs att innehavaren tecknar nya aktier, med stöd av teckningsoptioner, senast klockan 17:00 CET den 14 juni 2024, alternativt säljer teckningsoptioner senast idag, den 12 juni 2024. Utfallet i optionsinlösen förväntas publiceras såsom ett pressmeddelande den 17 juni 2024.

Rådgivare

I samband med inlösen av teckningsoptioner av serie TO 4 är Markets & Corporate Law Nordic AB legal rådgivare och Aqurat Fondkommission AB agerar emissionsinstitut.

Hemsida: www.streamify.io