Streamify offentliggör bokslutskommuniké för 2022

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed bokslutskommuniké för 2022. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på bolagets hemsida (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.

Streamify offentliggör bokslutskommuniké

2023-01-11

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed bokslutskommuniké för perioden januari-december 2022. Bokslutskommunikén finns tillgänglig som bifogat dokument samt på hemsidan (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av bokslutskommunikén.

• Nettoomsättning uppgick till 679 KSEK (340 KSEK)
  • Nettoomsättningstillväxt 100% YoY
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -3 061 KSEK (-3 434 KSEK).
  • Resultat per aktie uppgick till -0,04 SEK (-0,29 SEK)
  • MRR* 210 KSEK, ARR 2 520 KSEK**
  • MRR tillväxt QoQ 75%

2022-01-01- 2022-12-31 (tolv månader)

• Nettoomsättning uppgick till 2 425 KSEK (1 168 KSEK).
  • Nettoomsättningstillväxt 108% YoY
  • Resultat efter finansiella poster uppgick till -12 219 KSEK (-9 496 KSEK).
  • Resultat per aktie uppgick till -0,71 SEK (-1,06 SEK).
  • MRR* 210 KSEK, ARR 2 520 KSEK**

Definitioner:

MRR (eng. Monthly Recurring Revenue) definieras som månatliga återkommande intäkter genererade från aktiva kundabonnemang per den sista i månaden, engångsintäkter exkluderade.

ARR (eng. Annual Recurring Revenue) definieras som MRR * 12

• Den 6 oktober 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med Influencerkubatorn Hubso. Med Live Shopping från Streamify applicerar de ytterligare en säljkanal för profilerna att kommunicera via med sin målgrupp, men där huvudfokus är värdeskapande innehåll, inkludering och “community building”.
  • Den 9 oktober 2022 meddelade Streamify att företrädesemissionen blev tecknad till 73,6% och bolaget tillförs ca 4,4 MSEK före emissionskostnader.
  • Den 10 oktober 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med IHM Business School. IHM har några av Sveriges populäraste utbildningar inom e-handel, marknadsföring och affärsutveckling. Tillsammans med Streamify breddar de nu kursutbudet med utbildning i Live Shopping för att möta branschens behov.
  • Den 21 oktober 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med det nya outdoormärket Garphyttan. Med hjälp av livestreaming från mjukvaruleverantören Streamify vill de kommunicera med sitt kund-community och dela deras expertis inom outdoor med syfte att skapa interaktion i gränslandet mellan det fysiska och digitala.
  • Den 2 november 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med Fjällturismbolaget SkiStar som skapar minnesvärda fjällupplevelser som den ledande semesterarrangören för Skandinavien.
  • Den 3 november 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med Akademibokhandeln som väljer Streamify som ny leverantör i sin fortsatta satsning på live shopping. Med live shopping från Streamify ska Akademibokhandeln fortsätta inspirera till läsglädje för alla – både fysiskt och digitalt.
  • Den 7 november 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med PostNord. Streamify bidrar med konceptet Live Shopping som kommer bli en del i rekryteringsprocessen av nya terminalarbetare, chaufförer och brevbärare.
  • Den 1 december 2022 meddelande Streamify att Bolaget ingått ett avtal med Mshop som under det senaste året har fokuserat på att ge samma service digitalt som i butik. Med hjälp av live shopping tror Mshop att de kan addera en ytterligare inkluderande dimension till sin webbshop.
  • Den 1 december 2022 meddelande Streamify att Bolaget Chandla som är Sveriges första renodlade kanal för live video shopping förnyat avtalet med Streamify på ytterligare ett år. Chandla bjuder in tittare till en interaktiv och inspirerande upplevelse och produkterna som säljs hos Chandla, säljs endast via live shopping-kanalen.

Väsentliga händelser efter periodens utgång

• Den 10 januari 2023 meddelade Streamify att Bolaget ingått avtal med GLOWid som säljer koreansk hudvård, smink och hårvård via sin e-handel och är ledande återförsäljare och distributör av utvalda varumärken i Norden. Med hjälp av live shopping från Streamify vill de komma närmare sina kunder ich stärka sitt community globalt.
  • Den 11 januari 2023 meddelade Streamify att kunden Naturkompaniet väljer att förlänga avtalet. Under 2022 lanserade Naturkompaniet konceptet i Sverige och Norge och fick positiv respons från kunderna. Syftet med formatet är att skapa kunskapsbaserat innehåll som inspirerar och utbildar kunden inom olika områden och aktiviteter kopplat till friluftsliv.

Hemsida: www.streamify.io

Citat

Med en tillväxt om 75% i återkommande intäkter sedan förra kvartalet och med ett kraftigt ökat intresse från marknaden har vi nått en ny nivå som erkänd partner för live shopping
VD, Johan Klitkou