Streamify offentliggör delårsrapport

2021-10-28

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed delårsrapporten för perioden januari-september 2021. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på hemsidan (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.

2021-07-01- 2021-09-30 (tredje kvartalet)
•    Nettoomsättning uppgick till 536 KSEK (365 KSEK).
•    Resultat efter finansiella poster uppgick till -2 711 KSEK (-202 KSEK).
•    Resultat per aktie uppgick till -0,49 SEK (-0,68 SEK).

2021-01-01- 2021-09-30 (första nio månaderna)
•    Nettoomsättning uppgick till 829 KSEK (447 KSEK).
•    Resultat efter finansiella poster uppgick till -6 062 KSEK (-1 524 KSEK).
•    Resultat per aktie uppgick till -1,09 SEK (-5,13 SEK).

Väsentliga händelser under tredje kvartalet
•    Den 9 juli 2021 meddelade Streamify att Bolaget skrivit avtal med Marsblade för utvecklingspilot av live video shopping. Avtalet är ett samarbetsavtal över 3 månader där respektive part står för sina egna kostnader.
•    Den 23 september 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått i två avtal med plattformen Showroom, där företag i alla storlekar kan använda Streamifys lösning för att presentera live video shopping mot sina kunder. Ett avtal rör ett renodlat kundleverantörsavtal för Showroom som lanserar konceptet Showroom Originals med Streamify som teknisk leverantör. Det andra avtalet är utformat som ett partneravtal där Showroom och Streamify tillsammans kommer att erbjuda e-handlare en konkurrenskraftig lösning med teknik från Streamify som implementeras på e-handlarens egen plattform men även kan distribueras via Showrooms plattform.

Väsentliga händelser efter perioden
•    Den 1 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget skrivit avtal med fastighetsbolaget Diös koncept PickPackPost och PopUp Market. Syftet är att utveckla ett erbjudande med live video shopping för varumärken och butiker. Lösningen handlar om att knyta ihop den fysiska köpupplevelsen med den digitala.
•    Den 11 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget skrivit avtal med Nordens största e-handelsevent D-CONGRESS. D-CONGRESS arrangeras av Svensk Digital Handel, Svensk Handel och Svenska Mässan har valt Streamify som leverantör av kommersiell streaming.
•    Den 20 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget ingått i partneravtal med IFK Göteborg. Avtalet har en löptid om ett år och startar i oktober. Under avtalets löptid kommer Streamify leverera live video shopping för IFK Göteborg.
•    Den 27 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget har tecknat ett samarbetsavtal med influencerplattformen Massfluencer. Målet med samarbetet är att erbjuda en värdeskapande och kraftfull paketlösning, bestående av Streamifys tekniska lösning och Massfluencers förmåga att driva trafik och skapa varumärkeskännedom genom sin plattform.
•    Den 28 oktober 2021 meddelade Streamify att Bolaget beslutat att genomföra en riktad nyemission om 10,25 MSEK, riktad till professionella och strategiska investerare. Med likvid från den riktade nyemissionen ämnar Bolaget accelerera sin lansering och marknadsnärvaro inom live video shopping, knyta nya partnerskap och etablera sig som ett konkurrenskraftigt alternativ på marknaden.