Streamify offentliggör delårsrapport q1 2024

Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed delårsrapport för q1 2024. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på bolagets hemsida (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.

2024-01-01- 2024-03-31 (första kvartalet)

• Nettoomsättning uppgick till 736 KSEK (1 016 KSEK)

• Resultat efter finansiella poster uppgick till -1 888 KSEK (-2 637 KSEK)

• Resultat per aktie uppgick till -0,06 SEK (-0,15 SEK)

• MRR 243 KSEK, ARR 2 916 KSEK (231 KSEK, 2772 KSEK)

Definitioner:

MRR (eng. Monthly Recurring Revenue) definieras som månatliga återkommande intäkter genererade från aktiva kundabonnemang per den sista i månaden, engångsintäkter exkluderade.

ARR (eng. Annual Recurring Revenue) definieras som MRR * 12

Med “Streamify” eller ”Bolaget” avses Streamify AB med organisationsnummer 559127–1399. Antal aktier i Streamify per den 31 maj 2024 uppgår till 59 451 186 aktier.

• Den 16 januari 2024 offentliggjorde Bolaget att kunden Chandla förlänger avtalet för andra gången.
  • Den 22 januari 2024 informerade Streamify om uppdatering gällande incitamentsprogram till VD.
  • Den 23 januari 2024 meddelande Bolaget att kund Nordic Superfood förlänger sitt avtal med Streamify med ytterligare ett år.
  • Den 24 januari 2024 informerade Streamify att de framgångsrikt fullbordat den tekniska integrationen med e-handelsplattformen Geins
  • Streamify meddelande den 26 februari lansering av ett nytt affärsområde inom retail media där ELLE norge är första kunden med det nya affärsområdet.
  • Streamify publicerade delårsrapport q4 2023 måndagen den 26 februari 2024.
  • Bolaget ingick den 28 februari 2024 ett brygglåneavtal med aktieägaren Oscarson Invest Aktiebolag (Oscarsson, Jan Anders, Oscarsson, Kjell Olof Olle, Oscarsson, Pehr Olof) om 0,7 MSEK i syfte att säkerställa Bolagets kortfristiga rörelsekapitalbehov fram till det att likvid från Företrädesemissionen tillfaller Bolaget. För brygglånet utgår en ränta om 1,5 procent per påbörjad månad. Brygglånet kan kvittas mot aktier i företrädesemissionen och återbetalas annars med likvid från Företrädesemissionen. Styrelsen i Bolaget bedömer villkoren för brygglånet som marknadsmässiga.
  • Bolaget ingick den 21 mars 2024 ett brygglåneavtal med Tellus Equity Partner AB om 1 MSEK i syfte
  • att säkerställa Bolagets kortfristiga rörelsekapitalbehov fram till det att likvid från Företrädesemissionen tillfaller Bolaget. För brygglånet utgår en ränta om 2 procent per påbörjad månad. Brygglånet är avsett att återbetalas med likvid från Företrädesemissionen. Styrelsen i Bolaget bedömer villkoren för brygglånet som marknadsmässiga.

Väsentliga händelser efter periodens utgång

• Styrelsen i Streamify AB beslutade den 10 april 2024 om företrädesemission av aktier om cirka 10.2 MSEK Streamify AB publicerade memorandum den 19 april 2024 avseende kommande företrädesemission av aktier Bolaget meddelande den 23 april 2024 lansering av ett gemensamt erbjudande med Shopline.
  • Streamify publicerade den 23 apri kl 2024 en korrigering av investeringsmemorandum avseende Streamify:s företrädesemission.

Hemsida: www.streamify.io

Citat

Det är glädjande att rörelseresultatet förbättras med 28%, samtidigt som vi ökat våra månatliga återkommande intäkter med 5% jämfört med samma period föregående år. Vi har effektiviserat bolaget och ytterligare vässat vårt erbjudande, där Streamifys tjänst nu är tillgänglig via vår partner Shopline och bolagets nya satsning på Retail Media möjliggör nya intäktströmmar för Streamify.
Johan Klitkou, vd Streamify