Streamify tecknar partneravtal med influencerbyrån WeAreCube

Streamify har ingått partneravtal med influencerbyrån WeAreCube (”CUBE”). Genom partnerskapet ska Streamify leverera en plattform för live video shopping specifikt för CUBEs kundbas.

CUBE är en influencerbyrå med en bred portfölj av tjänster inom marknadsföring och kommunikation. Bolaget utvecklar bland annat kampanjkoncept, evenemang och influencersamarbeten för svenska och internationella konsumentnära varumärken. I november 2021 blev bolaget uppköpt av SaaS-koncernen Syncro Group. Nu tar CUBE in Streamifys plattform för live video shopping som en ny vertikal i sitt erbjudande gentemot sina kunder.

-    Vi är otroligt glada över vårt nya partnerskap med CUBE. Deras breda kompetens inom kreativ och kommersiell paketering av produkter och tjänster går hand i hand med vårt erbjudande inom live video shopping. Vi fortsätter att hålla ett högt tempo vad gäller säljdrivande samarbeten och med CUBE tar vi ytterligare ett steg i processen att etablera live video shopping som en massmarknadsprodukt, säger Johan Klitkou, vd Streamify.

-    Live video shopping är en växande kanal och därmed en given produkt för oss att kunna erbjuda våra kunder. Vår kompetens inom Influencer Marketing och Streamifys tekniska plattform är en väldigt bra match och vi ser fram emot att kickstarta detta samarbete och tillsammans skapa kundnytta, säger Christoffer Bergmann, operativ chef CUBE.