Posten utvecklar eBrev-tjänster med StreamServe

Report this content

Posten utvecklar eBrev-tjänster med StreamServe Programvaruföretaget StreamServe har tecknat avtal med Posten om att leverera en ny kommunikationsplattform för den elektroniska brevtjänsten eBrev. - Samarbetet med StreamServe ger oss en etablerad och flexibel plattform för att utveckla våra tjänster. Vi tror inte minst att många mindre och medelstora företag kommer att sätta värde på de nya möjligheterna, säger Susanne Flyckt-Hylén, chef för Affärsenhet Posten Outsourcing. Tjänsten eBrev innebär att företag överlåter på Posten att skriva ut, kuvertera och distribuera brev från ett underlag som levereras i elektronisk form. Kunden slipper lagerhållning, investering i maskiner, hantering av papper och kuvert, och kan även förbättra sitt cash-flow. Från 10 utskriftscentraler i landet distribuerar Posten mer än 250 miljoner elektroniskt inkomna brev per år. Genom att satsa på StreamServe vill Posten göra eBrev och andra tjänster lättare tillgängliga för kunderna tack vare en större teknisk flexibilitet och även skapa möjligheter för helt nya tjänster, bland annat distribution via Internet och med nya dataformat som XML. Posten och StreamServe har redan flera gemensamma kunder som utnyttjar den nya generationen eBrev-tjänster, bland andra Intrum Finans. Ett exempel på flexibiliteten hos StreamServe är att plattformen har färdiga kopplingar till marknadens ledande affärssystem, exempelvis SAP, Movex, IFS och Oracle Applications. Posten får också tillgång till StreamServes servicenätverk med hundratals utbildade konsulter, vilket gör det möjligt att snabbt lansera nya tjänster och kundspecifika lösningar. Affären är en av de hittills största och mest strategiska för StreamServe. I avtalet mellan Posten och StreamServe ingår också ett nytt marknadssamarbete. - Vi märker en starkt ökad efterfrågan på StreamServes funktionalitet som tjänst, där man som kund betalar per transaktion. Posten ser vi som en perfekt partner för att erbjuda detta till kunder inom alla storlekar och kategorier, säger Stefan Blomqvist, Nordenchef på StreamServe. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/20/20020219BIT01000/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/20/20020219BIT01000/bit0003.pdf