StreamServe förstärker sin partnerstrategi

Report this content

STREAMSERVE FÖRSTÄRKER SIN PARTNERSTRATEGI StreamServe, har i dag meddelat att man utnämnt Richard Mathewson till VP Channels och Peter Wild till VP Alliance. Båda kommer att ingå i ledningsgruppen. Mathewson och Wild kommer att inrikta sig på att utveckla och implementera globala strategier för att maximera StreamServes befintliga samarbete och inleda nytt samarbete med ledande leverantörer av företagsprogram, systemintegratörer och återförsäljare. "Våra samarbetspartners spelar en avgörande roll för vår försäljningsstrategi", kommenterar Nick Earle, koncernchef för StreamServe Inc. "Vi har därför utökat ledningen med två starka toppnamn som ska utveckla vårt arbete inom dessa två områden. Richard och Peter kommer att ansvara för strategier, processer, implementeringsplaner och uppföljning av våra kanal- och samarbetsprogram. Nyrekryteringarna fullbordar vår ledningsgrupp för samarbetspartner, och är ett led i vår strävan att bli världsledande leverantör av program för affärskommunikation." Richard Mathewson, VP Channels I sin roll kommer Mathewson ansvara för att utveckla och implementera en kanalstrategi för den snabbt växande marknaden för stora och medelstora företag och förbättra samarbetet med återförsäljare och systemintegratörer. Genom ett nära samarbete med Giovanni Bindoni, operativ chef, och StreamServes försäljningsteam i varje region ska Mathewson bygga upp ett globalt program för att stödja detta samarbete. Richard Mathewson har mer än 20 års erfarenhet inom IT-branschen. Han har tidigare haft högre poster inom försäljnings- och företagsledning, bland annat för Baan, Tivoli och Bull Information Systems. Mathewson har bred erfarenhet och stor kunskap att hantera stora kundkonton och internationella distributionskanaler. Mathewson var senast ansvarig för Taviz verksamhet i Europa, en operatör inom EAI. Innan dess ledde han partner försäljningen inom EMEA för programvaruleverantören Tivoli, som nu ingår i IBM Software. Peter Wild, VP Alliances I sin roll som VP Alliances kommer Wild att ansvara för kontakter och samarbete med OEM-partner genom att lansera StreamServes plattform för affärskommunikation som en plattform som höjer värdet i samarbetspartners lösningar och erbjudanden. Det här är en viktig marknad för StreamServe eftersom den ger tillgång till en ny kundbas, gör företaget synligare på marknaden och stöder företagets tillväxtstrategi. Peter Wild har lång erfarenhet inom branschen. Wild kommer senast från GFINet/FENICS, en ledande tillverkare av program för valutaoptioner, där han arbetade som global chef för Sales & Alliances. Wild har även haft högre poster inom BaaN ERP Software, där han var chef, AS/400 Business Worldwide och IBM, där han var produktlinjechef för Disk Drive Manufacturing-enheten för diskettenhetstillverkningen, europeisk produktchef för OEM:s Europaorganisation och försäljningschef inom industri. Om StreamServe: StreamServe är en ledande innovatör inom affärskommunikation. Företaget har fler än 3000 kunder i 130 länder, och är ensamma om att erbjuda dubbelriktad affärskommunikation oavsett format och kanal. Fördelarna för StreamServes kunder är dels lägre kostnader och bättre utnyttjande av affärssystem, dels personligt anpassad kommunikation med kunder, leverantörer och anställda. StreamServe grundades i Sverige 1995. Företaget har långtgående samarbete med ledande företag som IBM, SAP, Intentia, IFS, Oracle och Hewlett-Packard. Besök vår webbplats på www.streamserve.com om du vill veta mer. StreamServe och Business Communication Platform är varumärken som tillhör StreamServe Inc. StreamServe valdes av TIME till ett av de 50 hetaste europeiska teknikföretagen 2002. Se http://www.streamserve.com/time. För mer information, kontakta: Stefan Blomqvist Ulrica Ilander Manger, Nordic Operations Marketing Manager, Nordic Operations StreamServe Svenska AB StreamServe Svenska AB Tel: +46-8-686 85 47 Tel: + 46 -8-686 85 52 Fax: + 46-8-686 85 10 Fax: + 46-8-686 85 10 E-post: E-post: stefan.blomqvist@streamserve.com ulrica.ilander@streamserve.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT01010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT01010/wkr0002.pdf