StreamServe växlar upp med ny försäljningsdirektör

Report this content

STREAMSERVE VäXLAR UPP MED NY FöRSäLJNINGSDIREKTöR Programtillverkaren StreamServe har som ett led i sin satsning på försäljning mot internationella storföretag anställt Brian Mort som försäljningsdirektör och utökar därmed ytterligare sin ledningsgrupp med ännu ett toppnamn. Brian Mort, som har mer än 20 års erfarenhet av försäljning, har tidigare haft ledande befattningar inom området programvaruförsäljning på företag som Rank Xerox, Dell, Oracle och SAP. Han kommer senast från en en tjänst som ansvarig för EMEA på Extensity. Programvara för företagskommunikation är enligt analytiker ett av de mest snabbväxande områdena inom IT-området. StreamServe, som utvecklar en plattform för affärskommunikation, vill med denna nyrekrytering ta en ledande position inom området. -Mitt mål är att göra fördelarna med StreamServes plattform tydliga för alla företag som jobbar globalt, säger Brian Mort. Vi bygger allianser med ledande ERP- och CRMföretag, systemintegratörer och gör andra strategiska drag för att bli den världsledande leverantören på denna växande marknad. Brian Mort rapporterar direkt till Nick Earle, nyutnämnd CEO. Nick Earle var tidigare Europachef på Ariba, med flera ledande befattningar på globala IT-företag bakom sig. Sheila Gibson, nyutnämnd marknadschef, är en annan nyrekrytering på topposition. Målet med denna aggressiva rekryteringsvåg är att göra StreamServe till världens ledande företag inom mjukvara för affärskommunikation. Om StreamServe: StreamServe utvecklar programvara som skapar effektivare affärskommunikation och integrerar affärssystem med portaler och e- handelsplatser. StreamServe startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med 300 anställda och över 2750 företagskunder. Dotterbolag finns i USA och sju europeiska länder. StreamServe har ett nära samarbete md ledande leverantörer av affärssystem, bland andra IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan och Scala. Mer information finns på www.StreamServe.com För vidare information: Sheila Gibson StreamServe Ltd Tel: +44 (0)1344 464900 Fax: +44 (0)1344 464901 E-mail: sheila.gibson@streamserve.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/15/20020115BIT00480/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/15/20020115BIT00480/bit0001.pdf