3 Skandinavien väljer StreamServe för personliga fakturor och lägre kostnader

Report this content

Fakturan är en viktig del av marknadsföringen för 3 Skandinavien och företaget har valt StreamServe för personligt anpassade fakturor, samt för att spara kostnader inom kundtjänst och brevförsändelser

Stockholm – den 11 maj 2009 – StreamServe, ledande leverantör av lösningar för affärskommunikation, tillkännagav i dag att 3 Skandinavien har valt StreamServe för att dynamiskt skapa och producera, automatisera och distribuera kundfakturor. Tre-gruppen är världens ledande operatör av 3G och mobilt bredband med drygt 19 miljoner kunder i tio länder. 3 använder StreamServe i Sverige och Danmark för att dynamiskt arbeta med fakturan som en kommunikationskanal för personliga erbjudanden och marknadsbudskap. I en hårt konkurrensutsatt bransch kan 3 nu snabbt förändra budskapen på fakturan baserat på aktuell marknadssituation och pågående kampanjer.

”Fakturan är en av våra primära kontaktpunkter med kunden”, säger Thomas Wandahl, Kund- & Lojalitetsdirektör på 3 Skandinavien. ”Det är viktigt för oss att ha kontroll över dokumentprocessen och kunna lägga in aktuella erbjudanden inför varje faktureringstillfälle. Genom att segmentera kunderna och ge dem personliga anpassade budskap blir kampanjerna mer framgångsrika, vilket avspeglar sig i våra intäkter. StreamServe har givit oss möjlighet att snabbt förändra budskapen på fakturorna. Samtidigt kan vi sänka porto-kostnaderna genom att dela upp försändelserna på flera postoperatörer.”

StreamServe-lösningen ger 3s redaktörer ett webbgränssnitt där de kan skapa och underhålla texter för olika kundsegment. Dokumenten - ca 750 000 fyrfärgsfakturor per månad - produceras, sorteras och delas upp i två printfärdiga filer, en för respektive postoperatör. Genom tydligare och mer personligt anpassade fakturor har samtalen till kundtjänst minskat, vilket i sin tur ger kostnadsbesparingar.

”Vi är glada över vårt samarbete med 3, som ytterligare befäster vår starka position i telekom-branschen.”, säger Dennis Ladd, koncernchef på StreamServe. ”I en svagare konjunktur blir det än viktigare att behålla sina kunder genom att ge dem en personlig och konsekvent kundupplevelse. Med våra lösningar sänker företag sina kostnader för kundtjänst samtidigt som dokument såsom kundbrev och fakturor används för att kommunicera aktuell information och personliga erbjudanden.”

Se en film om 3 och vad de uppnår genom att använda StreamServe: http://is.gd/x0h6

Taggar: