Santander Consumer Bank implementerar StreamServe Persuasion

Tack vare StreamServes lösning kan en ledande Nordisk bank anpassa kommunikationen med sina kunder och minska sitt IT-beroende

Stockholm, 4 december 2008 – StreamServe (www.streamserve.com), ledande leverantör av EDP-lösningar (Enterprise Document Presentment) för affärskommunikation har idag tillkännagivit att norska Santander Consumer Bank (www.santander.no) har uppgraderat till StreamServe Persuasion™ (www.streamservepersuasion.com) och kommer att utvidga användningen av StreamServe till samtliga kontor i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Lösningen har sålts och implementeras av Banqsoft (www.banqsoft.se), en av StreamServes viktigaste partner inom systemintegration på den nordiska marknaden för finanstjänster.

StreamServe Persuasion är en EDP-lösning som gör det möjligt för Santander Consumer Bank att omvandla information från sina affärssystem (ERP, CRM, SCM och andra interna system) till dynamisk och personligt anpassad affärskommunikation som ger möjligheter till korsförsäljning, merförsäljning och varumärkesskapande. Genom att presentera en övertygande, konsekvent och individuellt anpassad upplevelse i alla kommunikationskanaler innebär StreamServe Persuasion att Santander ytterligare kan förstärka sina kundrelationer. StreamStudio Composer, som är en nyckelkomponent i Persuasion, ger Santanders anställda behörighet att själva lägga till, redigera eller ta bort texter från redan utformade dokument, så att ändringar kan göras enkelt och snabbt, även sent i processen.

”I många år har StreamServes lösningar gjort det möjligt för oss att tillföra ett mervärde till den data som finns i våra affärssystem och erbjuda våra kunder individuellt anpassad information i de dokument som skickas till dem”, säger Geir V. Berglind, CTO för Santander Nordic. ”Genom att uppgradera till StreamServe Persuasion övergår vi till en enda plattform där vi kan dra nytta av fördelarna med Composers användarvänliga gränssnitt. På så sätt blir det lättare att lägga till marknadsmeddelanden i vår kundkorrespondens och våra fakturor. Vi förväntar oss att den här uppgraderingen ytterligare ska förbättra våra kundrelationer och minska beroendet av IT.”

”Över hela världen har företag kommit att förlita sig på StreamServe för att enklare producera och distribuera personligt anpassade dokument, oavsett om de levereras på papper eller elektroniskt”, säger Dennis Ladd, vd och koncernchef på StreamServe. ”Vi är glada över att Santander Consumer Bank har valt att utvidga användningen av StreamServes lösningar och tror att deras uppgradering till StreamServe Persuasion visar värdet som våra tidigare lösningar har givit dem. Vi är också tacksamma för hur vår partner Banqsoft implementerar vår integrerade lösning och ser fram emot att fortsätta samarbeta med dem.”

Mer information om hur StreamServes EDP-lösningar kan förbättra ditt företags kundkommunikation finns att läsa på företagets hemsida, http://www.streamserve.com.