StreamServe i partnerskap med LHS

En miljard dokument i telekomsektorn kan hanteras av StreamServe EDP

Stockholm, Sverige – 16 februari 2006 – StreamServe, ledande leverantör av kommunikationslösningar inom Enterprise Document Presentment™ (EDP), och LHS, ledande leverantör av billing- och kundvårdssystem inom telekom sektorn, tillkännager idag ett strategiskt samarbete som ger LHS möjligheten att utveckla och kundanpassa faktureringsprocessen hos de kunder som använder LHS applikation. “Genom att samarbeta med StreamServe kan vi ge våra kunder en flexibel lösning för att skapa och distribuera fakturor”, säger Jens Troetscher, CTO på LHS. “StreamServe kompletterar våra produkter och låter våra kunder samla all affärskommunikation för sina kunder på ett ställe. Det leder till högre behållningsgrad bland existerande kunder samt ökad korsförsäljning.” LHS är aktivt i Europa, Nord- och Sydamerika, mellanöstern och Afrika och finns i totalt 70 länder. Företagets stora kundbas utgör en möjlighet för StreamServe EDP och LHS Bill Presentment att skapa och distribuera över en miljard digitala kundunika fakturor per år via Internet, mejl, mobil, fax eller brev. LHS säljer BSCS iX Series, ett billing- och kundvårdssystem, som nu integrerats med StreamServe EDP via Bill Presentment Adapter från LHS. BSCS används av telefon-, mobil- och Internet leverantörer. Den nya lösningen gör det möjligt för telekom leverantören att använda sina räkningar som ett marknadsföringsverktyg vilket förbättrar kommunikationen med kunden och stärker kundrelationen. Genom att kombinera digitala kanaler med distribution av traditionella pappersfakturor kan LHS förkorta transaktionscykeln och accelerera kassaflödet. “Det här är ett spännande samarbete,” säger Chris Stone, VD för StreamServe. ”Med LHS räckvidd och styrka när det kommer till billing och kundvård, och vår expertis i Enterprise Document Presentment, finns det ingen anledning att vi inte kan bli världsledande inom telekomvärldens fakturahantering.”