StreamServe i samarbete med Telenor

Report this content

Stockholm, 12 september 2008 – Sverigegrundade IT-företaget StreamServe och Telenor Sverige ingår ett avtal som innebär att företagen samarbetar för ökad effektivitet i kundkommunikationen. Genom avtalet inför Telenor StreamServes applikation för flexibel och individanpassad kundkommunikation.

Inom telekombranschen är det vanligt med täta kundkontakter. Med StreamServes applikationer effektiviseras korrespondensen med minskad pappersåtgång och miljöpåverkan som resultat.

Ytterligare möjligheter som StreamServe kan bidra med är att utnyttja pappersutskick och elektroniska kanaler på ett än mer individanpassat sätt. Exempelvis kan StreamServe se till att transaktionsbaserade dokument som fakturor och orderbekräftelser blir verktyg för marknadsföring.

- Vi är glada att arbeta tillsammans med Telenor, säger Christian Hadenius, vd för norra Europa på StreamServe. Jag är övertygad om att satsningen på StreamServe kommer att effektivisera deras kundkontakter ytterligare, dels då StreamServe kan se till att all korrespondens följer företagens grafiska profiler, dels för att Telenor får möjlighet att kommunicera med sina kunder på ett tydligare sätt, både när det gäller innehåll och i vilken kanal man kommunicerar.

Mer information om hur StreamServes EDP-lösningar kan effektivisera organisationens dokumentprocesser finns på StreamServes webbplats (http://www.streamserve.com). Du kan även kontakta oss här: (http://www.streamserve.com/About-Us/Request-Information/).