StreamServe sätter omsättningsrekord 2006

Stockholm, Sverige – 2 februari 2007 - StreamServe, som grundades i Sverige 1995, tillkännager idag att företaget har satt omsättningsrekord för 2006. Försäljningssiffrorna är ett resultat av att fler företag har insett vilken affärsnytta och produktivitetsökning som kan uppnås genom att man förbättrar och utvecklar företagets affärskommunikation. I Norden har StreamServe under 2006 uppnått en tillväxt på licensförsäljning med 24 % jämfört med 2005, vilket är betydligt högre än marknadens genomsnitt. I USA överstiger tillväxten 60 % för licensförsäljning. Över 3 miljarder dokument skapades, hanterades och distribuerades med StreamServe Enterprise Document Presentment™ (EDP) under 2006.

Under 2006 lanserades också den nya versionen av företagets applikation - StreamServe Persuasion. Med StreamServe Persuasion kan företag använda affärsdokument såsom fakturor, kontobesked och annan kundkommunikation till att förbättra befintliga kundrelationer. Det sker genom att affärsområdesansvariga enkelt kan individanpassa kundkommunikationen genom att lägga till kundunika meddelanden på fakturor, kontoutdrag, orderbekräftelser och andra affärsdokument som produceras i hög volym. Dessa typer av dokument passar också särskilt väl för att föra fram målgruppsanpassad kommunikation, då avsändaren kan vara säker på att den här typen av dokument verkligen läses av målgruppen – till skillnad från traditionella reklamblad och broschyrer som ofta hamnar direkt i papperskorgen.

”Antalet företag som använder StreamServe Enterprise Document Presentment™ har växt stadigt under de senaste åren, och 2006 var ett rekordår för oss då fler företag än någonsin valde att använda StreamServe EDP för att utveckla starkare och mer lönsamma relationer med sina kunder,” säger Chris Stone, koncernchef på StreamServe. ”Utsikterna för tillväxt även under 2007 är mycket goda.”

StreamServes kundbas växte till 4 500 kunder under 2006. Bland de nya kunderna finns
• Amgen, världsledande inom bioteknik
• AmerisourceBergen, läkemedelsdistributör i Nordamerika och Storbritannien
• ABP, som ansvarar för den näst största pensionsstiftelsen i världen
• CZ, försäkringsbolag i Holland
• Eniro Norge AS, ledande sökföretag i Norge
• Guangzhou Telekom, det största och snabbast växande dotterbolaget till China Telecom
• Isotoner, världens största försäljare av handskar, tofflor, paraplyer och solglasögon
• KPN, ett av Europas största telekom-bolag
• McKesson, den största läkemedelsdistributören i Nordamerika
• MyTravel, en av världens ledande leverantörer av paketresor
• Strålfors, ledande ASP-leverantör i Skandinavien
• Volkswagen Financial Services, verksamma inom bil-leasing

Bland nyheterna på produktsidan under året finns lanseringen av StreamServe Persuasion som hjälper företag att automatiskt skapa och presentera affärsdokument samt distribuera informationen i valfri kanal och valfritt format. 2006 erhöll StreamServe också ett patent, (#7,127,520) ”Method and System for Transforming Input Data Streams” i USA. Den patenterade teknologin automatiserar hanteringen av inkommande data från ett brett spektrum av applikationer, och gör det möjligt för företag att skapa personlig och målgruppsanpassad kundkommunikation i stora volymer.