StreamServe tecknar avtal med Familjebostäder

Stockholm, Sverige, 22 maj 2007 – StreamServe, ledande leverantör av kommunikationslösningar inom Enterprise Document Presentment, tillkännager idag att Stockholm stads bostadsbolag Familjebostäder, MiCasa och Svenska Bostäder valt StreamServe för att effektivisera sin kundkommunikation. Bolagen kommer att använda StreamServes applikation för att producera hyresavier till sina 83 000 hyresgäster.

- Vi har valt StreamServe för att säkerställa att vi enkelt kan designa en lättförstådd hyresavi så snabbt och kostnadseffektivt som möjligt, säger Staffan Wikström, IT-chef på Familjebostäder. Via hyresavin kommunicerar vi med våra hyresgäster varje månad och med StreamServe får vi möjlighet att tillhandahålla de erbjudanden som bäst matchar deras behov enligt den information som redan finns i våra system. Vår vision är att kunna lägga unika meddelanden till varje hyresgäst. Alla erbjudanden ska vara anpassade och relevanta för respektive hyresgäst.

I praktiken fungerar det så att StreamServe hämtar information från Familjebostäders egenutvecklade system FASAD. Informationen används sedan för att skapa hyresavier för Svenska Bostäder, Familjebostäder och MiCasa. StreamServe ser automatiskt till att avsändarinformationen och utseende blir korrekt oavsett vilket bolag hyresgästen tillhör.
- Vi får nu bättre kontroll på att den design vi vill ha på hyresavin verkligen följs, säger Staffan Wikström. Dessutom kan vi välja i vilket format vi vill skicka hyresavifilen till vår printshop. Vi förbättrar också vår kundservice genom att vi nu har en exakt kopia av hyresavin i vårt elektroniska arkiv och eftersom vi får en del samtal med frågor om hyresavin så kommer detta att förbättra vår möjlighet att snabbt svara på frågor.

- Som IT-chef har jag budgetansvar och är därför intresserad av att hitta de mest effektiva standardsystemen som jag är säker på kan tillföra något direkt i effektiviseringsvinster och kostnadsbesparingar. Lösningen ska också kunna leverera tjänster och bra service till våra hyresgäster. StreamServe är en sådan applikation, avslutar Staffan Wikström.
-Vårt samarbete med Familjebostäder, är ett lysande exempel på hur man kan förbättra kundservice och skapa nya sätt att kommunicera med sina kunder genom att utveckla sin befintliga kundinformation. Enligt undersökningar hos våra 4500 kunder kan man med StreamServe EDP minska kostnaden för dokumentdesign med 45 procent, säger Christian Hadenius, vd för StreamServe i Norden.