• StreamServe/

Världens näst största pensionsfond levererar personligt anpassad kundkommunikation i flera kanaler med StreamServe

Report this content

Holländska ABP General Pension Fund reducerar sina kostnader och förbättrar sina kundrelationer genom att distribuera korrespondens genom den kanal kunden föredrar.

Stockholm, 24 augusti 2006 -- StreamServe®, ledande inom Enterprise Document Presentment (EDP), meddelar idag att holländska ABP General Pension Fund, pensionsförvaltare för offentliganställda och världens näst största pensionsfond, har valt StreamServe FinancialTM för att reducera sina kostnader och distribuera kundkommunikation genom alla tillgängliga kanaler, i enlighet med respektive kunds önskemål. ABP använder StreamServe för att två gånger om året skicka ut en pensionsprognos till sina 1,2 miljoner kunder. Dokumentet innehåller information om hur mycket pengar som ackumulerats på varje konto. Även fakturor och påminnelser från SAP skickas via StreamServe EDP, vilket eliminerar den kostsamma, manuella hanteringen av fysiska dokument. ABP använder också StreamServe Financial™ för välkomstbrev till nya kunder, pensionsbrev, villkor och fakturor. Lösningen används av alla avdelningar i företaget och målsättningen är att all extern kommunikation, inklusive marknadskommunikation, ska hanteras av StreamServe EDP. Med StreamServe kan anställda hos ABP enkelt kundanpassa standardbrev, skicka dem centralt och arkivera dem. IT-avdelningens arbetsbelastning minskar och alla avdelningar får en större flexibilitet. ”Vi letar alltid efter sätt att förbättra kundservicen samtidigt som vi begränsar kostnaderna”, säger John Froger, CIO på ABP. ”StreamServe bidrar väsentligen på båda dessa områden. Med StreamServe kan vi göra mycket mer än att bara generera tydliga pensionsprognoser, vilket sparar pengar. Vi kan exempelvis också skapa personligt anpassad kommunikation som skickas via SMS och e-post, vilket förbättrar vår service. Följaktligen kan vi kommunicera med våra kunder oftare och enklare. Vi kan tillgodose myndigheternas önskemål om att anställda redan i tidig ålder ska upplysas om vikten av ett pensionssparande.” ”Dokument är en mycket viktig del i att bygga kundrelationer”, säger Christian Hadenius, VD StreamServe Norden. ”ABP är ett mycket bra exempel på att finansiella institutioner med stora kundbaser kan förbättra sina kundrelationer och spara kostnader med personligt anpassad kommunikation i flera kanaler.”