Strokedagen blir i år digital!

STROKE-Riksförbundet ställer in alla ordinarie aktiviteter på Strokedagen med anledning av rådande Coronaläge! Istället genomförs den 12 maj en unik digital strokedag med samtal och chatt om att leva med konsekvenserna efter stroke och hur det påverkas i Coronapandemin.

STROKE-Riksförbundet har en lång tradition av att genomföra Strokedagen, från Ystad i söder till Kiruna i norr har förbundets föreningar tidigare år genomfört ett stort antal intressanta aktiviteter.

• Under rådande situation med Coronapandemin har vi tvingats ställa in alla de ordinarie, planerade strokedagsaktiviteterna. Det är otroligt tråkigt, men en självklarhet för oss inom STROKE-Riksförbundet att ta vårt ansvar och minimera smittspridningen genom att inte genomföra våra ordinarie aktiviteter utan istället ha en digital aktivitet på strokedagen. Dessutom tillhör många av våra förtroendevalda och våra medlemmar en eller flera riskgrupper, förklarar STROKE-Riksförbundets verksamhetschef Kjell Holm.

STROKE-Riksförbundet genomför för första gången en digital strokedag med samtal och chatt

På STROKE-Riksförbundets digitala strokedag sker ett samtal mellan den välkända strokeöverlevaren Anneli Torsfeldt Heikenborn och förbundets sakkunniga Daniela Bjarne. Samtalet kommer bland annat ta upp frågeställningar kring att vara strokeöverlevare i Coronatider och hur det är att vara öppen och offentlig med att vara strokeöverlevare. Samtalet följs upp med en chatt på förbundet hemsida där besökarna ges möjlighet att ställa sina frågor.

Hålltider för STROKE-Riksförbundets digitala strokedag den 12 maj 2020, på förbundets hemsida-, Facebook sida och Youtube kanal.

Hela dagen, från kl. 08.00      Samtal om att leva med konsekvenserna efter stroke och hur det påverkas i Coronapandemin

Mellan 13.00–14.00                  Chatt med Anneli Torsfeldt Heikenborn och Daniela Bjarne

Daniela Bjarne, sakkunnig, 073-800 11 99

Kjell Holm, verksamhetschef 073-461 38 89

STROKE-Riksförbundet är en ideell, partipolitisk obunden intresseorganisation för de som har fått stroke, anhöriga och andra intresserade. Vi arbetar tillsammans med våra drygt 80 föreningar med medlemsstöd, informationsspridning och samhällspåverkan.

Vi arbetar också för att de som fått stroke ska få en god vård och rehabilitering och kunna leva ett värdigt liv efter stroke samt att anhöriga ska få ett gott stöd.

Hemsida: www.strokeforbundet.se   Telefon 08 721 88 20

Taggar: