Preggers är den nya appen som hjälper dig att följa graviditeten på dina villkor

Report this content

När du har plussat – och graviditeten är ett faktum – börjar livets största äventyr. Med appen Preggers kan du som blivande förälder följa din graviditet och hitta nödvändig information och användbara verktyg. Allt på ett och samma ställe för att underlätta graviditeten och göra det så enkelt och smidigt som möjligt.
– När jag och Patric blev gravida och själva började leta efter bra och användbara appar märkte vi snabbt att vi inte kunde hitta det vi sökte, säger Amanda Avsan, Co-founder och CMO.

I Preggers gravidkalender kan användaren se hur långt graviditeten är gången, läsa om fostrets utveckling och om hur en kvinnans kropp påverkas av graviditeten. Som en rolig detalj illustreras även storleken på barnet med en ny frukt eller grönsak varje vecka. Genom att koppla ihop kontot med sin partner, vän eller familjs konto kan användaren dessutom dela sin graviditetsresa.

– Vi vill göra det lätt och roligt att följa sin graviditet samtidigt som användaren ska kunna ta del av relevant information och användbara verktyg. Eftersom familjer ser olika ut har vi utvecklat allt från koncept, innehåll och användarvänlighet med hänsyn till detta, fortsätter Amanda.

I appen finns även en strukturerad kunskapsbank med artiklar, information och tips kopplat till varje graviditetsvecka. Och med hjälp av checklistan kan användaren bocka av det viktigaste inför ankomsten av den nya familjemedlemmen och ta del av erbjudanden.

– Som blivande förälder finns det en hel del saker man behöver köpa. Vi samarbetar därför med andra företag och har på så vis samlat relevanta och förmånliga erbjudanden till hela familjen, berättar Patric Palmefjord, Co-founder och CEO.

Appen är gratis att ladda ned och använda och uppdateras kontinuerligt med nytt innehåll, nya funktioner och verktyg. Gå in på preggersapp.com för att komma igång.

För pressmaterial besök preggersapp.com/press eller kontakta:

Patric Palmefjord, Co-founder och CEO
patric.palmefjord@stroller.life

amanda.avsan@stroller.life

Om Stroller AB

Stroller AB utvecklar appar samt andra produktområden relaterade till familjen. Genom att skapa lättillgängliga och användarvänliga produkter underlättar de föräldraskapet för blivande och nyblivna föräldrar. Under Stroller AB finns för närvarande varumärkena Stroller, Preggers och Born This Day. Företaget grundades under våren 2017 och ägs av grundarna Patric Palmefjord, Amanda Avsan och Andreas Ovefelt, samt delägarna Madeleine Strömberg och Astrid Tellnes.

Taggar:

Citat