Fjäderholmarna öppnar säsongen i Skärgården

Sommarsäsongen för skärgårdsturer startar nu hos Stromma. Först ut är Fjäderholmarna som har säsongsöppning med aktiviteter i början på maj.

Våren är här och snart öppnar årets säsong med skärgårdsturer och kryssningar. Fjäderholmarna är den första destination som öppnar upp för besökare med erbjudanden om en mängd olika aktiviteter.

- Äntligen kan vi lägga den långa vintern bakom oss och blicka mot sommar, sol och skärgård. Fjäderholmarna är vår närmaste skärgårdsö och det är ett perfekt ställe för en utflykt över dagen, säger Martin Durnik, försäljningschef på Stromma.

Turerna till Fjäderholmarna börjar 29 april och de två första helgerna i maj kommer hantverksbodar, restauranger och andra sevärdheter har särskilda program för att välkomna besökarna.

- Förra året hade vi en stor ökning av besökare på Fjäderholmarna och vi räknar med ett högt besökstryck även i år. Det är tydligt att både stockholmare och andra uppskattar närheten till skärgården som Fjäderholmarna erbjuder, säger Martin Durnik.

Här finns mer information om vad som händer på Fjäderholmarna kommande helger.

För ytterligare information:

Martin Durnik, 070 990 54 20

Stromma är den ledande leverantören av upplevelser inom sightseeing i Norra Europa med mål att ge varje enskild gäst minnen för livet. Dessa upplevelser fokuserar på sightseeingturer, underhållning och aktiviteter för turister, lokalbefolkning och företag. Stromma har en historia som går tillbaka till 1809, med en stark tradition av historiska och kulturella värden. Idag är Strömma verksamma på 15 olika destinationer; Amsterdam, Utrecht, Köpenhamn, Århus, Oslo, Bergen, Ålesund, Geiranger, Stavanger, Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Berlin. Strommas varumärken inkluderar de välkända namnen Göta Kanal Rederiaktiebolag, Paddan Sightseeing, Stromma Kanalbolaget, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Sightseeing, Canal Tours Amsterdam, men även unika upplevelser som Birka (Vikingastaden) och Vaxholms Kastell. Läs mer på www.stromma.com.