Premiär för Veterantur till Mariefred

Tre äldre färdsätt på en dag. Det blir möjligt när ångbåten S/S Mariefred, ångtåget på Östra Södermanlands järnväg och en veteranbuss kombineras under en utflykt från Stockholm till Mariefred. Denna unika historiska upplevelse har premiär i sommar.

S/S Mariefred

Veteranturen skapades förra i året Uppsala och intresset var så stort att Stromma i år har mer än fördubblat Uppsala-avgångarna. Stromma startar i sommar även en helt ny Veterantur mellan Stockholm och Mariefred.

- Förra sommarens Veteranturer i Uppsala blev en succé. Vi såg att det fanns ett stort intresse att resa som i gamla tid och uppleva hur det var förr. Att åka som förr i tiden är både spännande och väcker minnen, säger Peter Henricson, Affärsområdeschef Stromma Sverige. Vi stolta och glada över att vi nu kan erbjuda en ny Veterantur med samma koncept. Den här gången under en dagsutflykt från Stockholm till Mariefred.

Veteranturen kommer att gå i två riktningar. Antingen först med ångbåten S/S Mariefred från Klara Mälarstrand i Stockholm till Mariefred, därefter ångtåg från Östra Södermanlands Järnväg till Taxinge Näsby och till sist veteranbuss tillbaka till Stockholm. Eller så väljer man att göra resan i omvänd riktning.

- Vi hoppas förstås att succén i Uppsala upprepar sig för den nya Veteranturen till Mariefred, avslutar Peter Henricson. Det är ett helt unikt koncept med tre mycket trivsamma färdmedel.

Premiärturen går av stapeln den 2 juli och därefter går den varje söndag till och med 27 augusti.

om Veteranturen finns på Strommas hemsida.

För mer information:

Peter Henricson, tel 070-894 76 33

Stromma är den ledande leverantören av upplevelser inom sightseeing i Norra Europa med mål att ge varje enskild gäst minnen för livet. Dessa upplevelser fokuserar på sightseeingturer, underhållning och aktiviteter för turister, lokalbefolkning och företag. Stromma har en historia som går tillbaka till 1809, med en stark tradition av historiska och kulturella värden. Idag är Strömma verksamma på 15 olika destinationer; Amsterdam, Utrecht, Köpenhamn, Århus, Oslo, Bergen, Ålesund, Geiranger, Stavanger, Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Berlin. Strommas varumärken inkluderar de välkända namnen Göta Kanal Rederiaktiebolag, Paddan Sightseeing, Stromma Kanalbolaget, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Sightseeing, Canal Tours Amsterdam, men även unika upplevelser som Birka (Vikingastaden) och Vaxholms Kastell. Läs mer på www.stromma.com.