Stromma öppnar med båtturer i Stockholm och Göteborg

Till påskhelgen börjar Stromma med båtturer i både Stockholm och Göteborg. Strommas verksamhet har i princip legat nere sedan tidig höst och påskturerna blir därmed en nystart. I Stockholm kommer det att gå flera olika rundturer och i Göteborg startar de klassiska Paddan-båtarna.

Pandemin har slagit hårt mot turistbranschen och Stromma har som många andra fått ställa in nästan allt. Men lagom till våren och värmen kommer det nu att starta ett antal turer i Stockholm och Göteborg. På Skärtorsdagen går de första båtarna.

- Vi märker ett sug hos både turister och lokalinvånarna att få komma ut och hitta på saker. Sightseeing på hemmaplan är en typisk aktivitet som lockar. Det här betyder också att vi äntligen kan öppna upp verksamheten igen, säger Peter Henricson, Sverigechef på Stromma.

Följande turer kommer att gå från och med Skärtorsdag 1 april.

• Djurgården runt
  • Under Stockholms broar
  • Kungsholmen runt
  • Lilla Skärgårdsturen

Göteborg

• Rundtur Paddan
  • Hisingen runt

Alla turer utformas så att Folkhälsomyndighetens rekommendationer uppfylls. Mer information om Strommas åtgärder för att minska smittspridningen finns här.

För mer information:

Peter Henricson, tel 070-894 76 33

Stromma är den ledande leverantören av upplevelser inom sightseeing i Norra Europa med mål att ge varje enskild gäst minnen för livet. Dessa upplevelser fokuserar på sightseeingturer, underhållning och aktiviteter för turister, lokalbefolkning och företag. Stromma har en historia som går tillbaka till 1809, med en stark tradition av historiska och kulturella värden. Idag är Strömma verksamma på 15 olika destinationer; Amsterdam, Utrecht, Köpenhamn, Århus, Oslo, Bergen, Ålesund, Geiranger, Stavanger, Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Berlin. Strommas varumärken inkluderar de välkända namnen Göta Kanal Rederiaktiebolag, Paddan Sightseeing, Stromma Kanalbolaget, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Sightseeing, Canal Tours Amsterdam, men även unika upplevelser som Birka (Vikingastaden), A’dam Lookout och Vaxholms Kastell. Läs mer på www.stromma.com.