8 000 studenter på Studentkortets skidevent i Åre

Rabattkortsföretaget Studentkortets succéevent Skiweek i Åre är igång med tre skidveckor för totalt 8 000 studenter.

”Vi har en allt tätare relation till Sveriges studenter vilket är till stor nytta för både dem och våra samarbetspartners”, säger Studentkortets VD Anneli Kansbod.

Årets Skiweek i Åre har utökats jämfört med tidigare säsonger, där Pressbyrån nu gör sitt andra år som huvudsponsor.

”Vi är glada att för andra året vara huvudsponsorer till Skiweek Åre. Det är en väldigt bra möjlighet att träffa studenter i en avslappnad miljö och verkligen komma nära en viktig målgrupp som vi har starka erbjudanden till”, Lennart Schultz, Marketing Communications Manager för Pressbyrån.

Bland sponsorerna märks också Halebop, Eldorado och SJ. Det blir ett fullspäckat program med tävlingar, specialbyggt värmetält, fria luncher i backen, chartrade tågvagnar, mellanmål, DJ:s, kvällsaktiviteter och mycket annat.

”Skiweek är ett sätt att verkligen låta studenter umgås och roa sig i Åre. En sorts lyx i skidmiljö som blir åtkomlig för många tack vara vårt studentpaket som är kraftigt rabatterat. Många studenter är också återkommande gäster på Skiweek”, säger Anneli Kansbod.

Skiweek 2017 anordnas under vecka 3-5 i Åre och evenemanget har hållits i mer än 20 år. Studentkortet når ut till majoriteten av Sveriges studenter och har idag 550 000 aktiva medlemmar.

Studentkortet i Sverige AB förmedlar studentrabatter och erbjuder direkta kommunikationskanaler mot Sveriges gymnasie- och universitetsstudenter. Studentkortet ger också ut Metro Student som är en av Sveriges största studentmagasin. Företaget grundades av Sveriges Förenade Studentkårer 1995 och ägs idag av Metro Sverige och Universumgruppen.

Anneli Kansbod, VD på Studentkortet