Anneli Kansbod ny VD för Studentkortet

Anneli Kansbod blir ny VD för rabattkortsföretaget Studentkortet. Hon har en lång erfarenhet från affärsutveckling och digital försäljning. Bland annat på Tele2, Mr Green och Metro.

”Uppdraget och riktningen är tydlig. Vi ska ta Studentkortet till att bli den viktigaste digitala spelaren för studentrabatter”, säger Anneli Kansbod.

Studentkortet grundades 1995 och ägs idag av Metro och Universumgruppen. Bolaget befinner sig i en digital transformation men med fullt fokus på ytterligare kundnytta för studentmålgruppen.

Anneli Kansbod kommer närmast från rollen som affärsutvecklingschef på Metro och sitter i styrelsen för Studentkortet. Hon har tidigare jobbat som konceptägare för innehållstjänster på Tele2, försäljningschef internet på Glocalnet och kasinodirektör för Maltabaserade spelbolaget Mr Green.

”Anneli har en perfekt bakgrund och ett tydligt driv och ledarskap för att ta Studentkortet vidare och öka tillväxttakten med hårdare digitalt fokus”, säger Andreas Ohlson, VD för Metro och styrelseordförande i Studentkortet.

Studentkortet har 15 anställda och når 350 000 studenter i hela Sverige.

anneli.kansbod@studentkortet.se, Tel: 070-422 99 46

Andreas Ohlson, VD för Metro och styrelseordförande i Studentkortet