Nu kan studenter söka jobb på Studentkortet

Rabattkortsföretaget Studentkortet tar ännu ett steg för att hjälpa Sveriges studenter till en bättre ekonomi. Nu kan studenter lätt hitta lämpliga jobb på Studentkortet.se. ”Efterfrågan på en tjänst med jobb särskilt för studenter har funnits länge. Nu lanserar vi en snabb och enkel tjänst för studentjobb”, säger Anneli Kansbod, VD för Studentkortet.

Jobbtjänsten lanseras i samarbete med Metro Jobb, som är en av Sveriges största sajter för jobb. Jobben på Studentkortet.se/studentjobb uppdateras så fort ett nytt jobb lämpligt för studenter publicerats. Det finns jobb som är direkt riktade till studenter och också deltidsjobb, helgjobb och jobb under tider på året som studenter är tillgängliga för heltidsjobb.

För Metro Jobb innebär samarbetet att man i ännu större utsträckning når den viktiga studentmålgruppen.

”Vi har sedan tidigare goda erfarenheter av specialsajter för jobb mot en viss målgrupp. Vårt jobb är att leverera snabb, effektiv och enkel kontakt mellan jobbsökande och arbetsgivare och studenter är ju framtidens viktigaste arbetskraft”, säger Metro Jobbs chef Tobias Axelsson.

Förutom att erbjuda ett enkelt sätt att söka lämpliga jobb för studenter finns ytterligare en viktig effekt av jobbtjänsten.

”Vi ser en stor nytta för de studenter som tidigt kommer in på arbetsmarknaden. De får en ovärderlig arbetslivserfarenhet som gör dem attraktivare och naturligtvis också en bättre ekonomi, både på kort och lång sikt”, säger Anneli Kansbod.

anneli.kansbod@studentkortet.se

Tobias Axelsson, Avdelningschef MetroJobb