Studentkortet lanserar unik mobiljämförelse

Rabattkortsföretaget Studentkortet ger nu Sveriges studenter möjlighet att jämföra studentabonnemang för mobiltelefoner. Telenor, Vimla, Tre, Hallon, Tele2 och Comviq ingår i tjänsten på Studentkortet.se.

”Vi lanserar en tjänst som är unik och kommer att vara till stor nytta för landets studenter när det gäller att snabbt och enkelt hitta det bästa mobilabonnemanget”, säger Anneli Kansbod, VD för Studentkortet.

Ingen annan aktör på marknaden erbjuder en jämförelsetjänst för mobilabonnemang riktad mot studenter. På Studentkortet.se kommer det att finnas snabba jämförelser mellan Telenor, Vimla, Tre, Hallon, Tele2 och Comviq.

Och det kommer att gå att hitta riktigt bra avtal för studenter. För tillfället erbjuder till exempel Vimla de tre första månaderna för halva priset, Hallon har 7 GB data, fria SMS/MMS för 99 kronor i månaden de fyra första månaderna och via Comviq kan studenterna köpa en iPhone SE med fastpris abonnemang för 325 kr/mån.

”Mobiltelefoni är en stor kostnad för många studenter och därför har vi lagt resurser på att få fram en riktigt bra tjänst”, säger Anneli Kansbod.

Vimlas affärsområdeschef Johan Littorin tror mycket på den nya tjänsten för studenter.

”Vi får en fantastisk möjlighet att nå ut direkt till Sveriges studenter via alla Studentkortets kanaler”, säger han.

Mobiljämförelsen finns på studentkortet.se/jamfor-abonnemang.

Vi lanserar en tjänst som är unik och kommer att vara till stor nytta för landets studenter när det gäller att snabbt och enkelt hitta det bästa mobilabonnemanget.
Anneli Kansbod, Studentkortet
Vi får en fantastisk möjlighet att nå ut direkt till Sveriges studenter via alla Studentkortets kanaler.
Johan Littorin, Vimla