Studentkortet storsatsar på Campus Tour

Rabattkortföretaget Studentkortet genomför en större turné än någonsin på Sveriges campusområden med startskott i fredags på Uppsala Universitet. 18 campus besöks på en dryg månad.

Studentkortet tar med flera av sina samarbetspartners på turnén som alltså hade sin början fredag den 25 augusti. Med på resan är bland andra Eldorado, Vimla, BIC, Eon, Folktandvården Stockholm, Cmore, Bula och Com Hem.

”Det här är en fantastisk möjlighet att komma ut och träffa studenter på plats i deras egen miljö. Vi håller ett högt tempo och erbjuder massor av bra innehåll för att kunna locka så många som möjligt till oss”, säger Fredrik Grufvisare, VD på Studentkortet.

Det handlar om att bygga en skön stämning på områdena med musik, snacks, dryck, tävlingar och gratisprodukter. Men också att tydligt visa alla fördelar med Studentkortet för landets studenter. Och såklart partnerföretagens många studentrabatter. Cmore tar med ett extra vasst erbjudande, Eldorado bjuder på smoothies, Vimla bjuder på glass, Bula kör minigolf i sitt tält, Com Hem låter studenter testa VR och i BICs tält får besökarna lira basket.

Studentkortets turnéplan hösten 2017:

25/8 Uppsala Universitet
28/8 Stockholms Universitet
29/8 Karolinska Institutet
30/8 Södertörns Högskola

1/9 Stockholm KTH
4/9 Malmö Högskola
5/9 Linnéuniversitetet Kalmar
6/9 Linnéuniversitetet Växjö

8/9 Lunds Universitet vid AF-Borgen
12/9 Göteborg GU + Chalmers Johanneberg
13/9 Göteborg GU + Chalmers Lindholmen
15/9 Högskolan i Halmstad

18/9 Mittuniversitet Östersund
20/9 Umeå Universitet
22/9 Luleå Tekniska Universitet
25/9 Jönköpings Universitet

27/9 Karlstads Universitet
29/9 Örebro Universitet

Fredrik Grufvisare, VD Studentkortet
fredrik.grufvisare@studentkortet.se, Tel: 073-0460066

Studentkortet i Sverige AB förmedlar studentrabatter och erbjuder direkta kommunikationskanaler mot Sveriges gymnasie- och universitetsstudenter. Studentkortet ger också ut Metro Student som är Sveriges största studentmagasin. Företaget grundades av Sveriges Förenade Studentkårer 1995 och ägs idag av Metro Sverige och Universumgruppen.